Deputatul Adrian Miuțescu, vicepreședintele Forța Dreptei a postat un mesaj în mediul online în care precizează faptul că în ceea ce privește coșmarul DN73C, acesta continuă, CNAIR folosindu-l drept legătură esențială pentru autostrada Pitești-Sibiu.
Conform termenelor asumate prin contract, în 2025 va fi gata secțiunea Pitești-Curtea de Argeș din autostrada Pitești-Sibiu. Autostrada, proiect pe care Guvernul Orban a reușit să-l deblocheze, riscă însă să se “blocheze” la drumurile de legătură.Din păcate, drumul care va face legătura cu Râmnicu Vâlcea și Câmpulung se află într-o stare deplorabilă, iar soluția de conectare la autostradă aleasă de CNAIR este una cel puțin neinspirată. În loc de realizarea unui nou sector de drum expres, “experții” CNAIR au preferat să folosească tot vechiul DN73C.”
Adrian Miuțescu amintește faptul că încă din anul 2022 a propus un amendament la Legea bugetului de stat pentru finanțarea drumului expres Tigveni-Râmnicu Vâlcea, cu suma de 17 milioane de lei, pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Deputatul subliniază faptul că acest sector de drum era necesar pentru a asigura legătura rutieră directă a municipiului Râmnicu Vâlcea (DN73C) cu Autostrada A1 Pitești-Sibiu.
CNAIR a dorit însă să meargă pe o variantă discutabilă, care nu numai că este în întârziere, dar care se va dovedi deficitară în practică. Astfel, CNAIR a preferat folosirea și modernizarea DN73C, aflat acum în stare foarte proastă, în locul realizării unui nou drum, de mare viteză, cu patru benzi și separatoare de sens. Este de notorietate faptul că pe DN73C (Rm Vâlcea- Curtea de Argeș- Câmpulung) există porțiuni în care lărgirea este practic imposibilă, având în vedere că traseul trece prin interiorul localităților. Plus că porțiunea de drum dintre Rm Vâlcea și Curtea de Argeș este afectată deseori de alunecări de teren”, a mai precizat Adrian Miuțescu.
Vicepreședintele Forța Dreptei mai informează faptul că în modernizarea DN73C sunt prevăzute refacerea structurii rutiere şi consolidări punctuale, lărgirea platformei la 10 metri, din care trei metri benzi de încadrare şi acostament consolidat, iar restul pentru cele două benzi de circulație.
În februarie 2022 CNAIR a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru realizarea documentaţiei necesare drumului de legătură dintre A1 (Tigveni) şi Râmnicu Vâlcea, cunoscut ca „secţiunea 6″ a Autostrăzii Piteşti-Sibiu. Proiect Construct – Regiunea Transilvania a fost desemnat câștigător de CNAIR, pentru 5,5 milioane lei. Tot Proiect Construct-Regiunea Transilvania a câștigat și licitația pentru documentația necesară reparațiilor pe același drum, pe porțiunea dintre Curtea de Argeș și Tigveni. Durata de realizare era de 14 luni de la data de începere a contractului, conform CNAIR”
Interesant de remarcat ar fi și faptul că acest contract de fezabilitate prevede reabilitarea / modernizarea a doar 13 km de drum (DN 73C, km 55+000 – km 68+000), deși între Tigveni și Râmnicu Vâlcea sunt 23 de kilometri. Practic, este prevăzută modernizarea tronsonului până la intersecția cu DN7, în Aldești. Lucrările de reabilitare nici măcar nu au început însă la acești 13 km, deveniți între timp un real pericol pentru șoferi”, a mai adăugat deputatul Adrian Miuțescu pe pagina de socializare.
Foto: Facebook Adrian Miuțescu
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: