AFACERILE ARGEŞULUI (II). Dolo Trans Olimp – a doua cea mai mare companie de transport din ţară

de | 24.06.2023 21:00 | Din ediția tipărită, După subiect, Economic, Importante, Județean, Știri

AFACERILE ARGEŞULUI ÎN 2022. SERVICII

Dolo Trans Olimp – a doua cea mai mare companie de transport din ţară

Primul an fără restricţii împotriva răspândirii COVID ar fi trebuit să fie anul reconstrucţiei, anul în care afacerile puternic zdruncinate de pandemie aveau şansa de a se pune din nou pe picioare. Din păcate, economia mondială – şi implicit şi cea din judeţul nostru – a primit o nouă lovitură, 2022 fiind marcat de efectele războiului din Ucraina, care a generat o criză globală. Explozia preţurilor din energie, inflaţia galopantă şi problemele din lanţurile de aprovizionare au afectat vizibil şi businessurile Argeşului, care, deşi în mare parte au raportat cifre de afaceri mai mari decât în 2021, cu aceste creşteri nu au ţinut pasul cu rata inflaţiei uriaşă înregistrată în decembrie 2022, de 13,8%, cea mai mare din România ultimelor două decenii.

Ce domenii de business au mers cel mai bine anul trecut în Argeş, care companii din judeţ au înregistrat cele mai mari cifre de afaceri şi cele mai mari profituri şi cum s-a concretizat anul 2022 în bilanţurile celor mai importanţi oameni de afaceri argeşeni – citiţi în materialul care urmează!

 

TRANSPORT. Cristi Dolofan şi Fraţii Lazăr – la concurenţă cu firmele austriece

Având cel mai mare producător şi exportator din România, în Argeş s-a dezvoltat foarte mult sectorul transporturilor de mărfuri, în judeţul nostru existând câteva dintre cele mai importante companii de profil din ţară. O evoluţie fulminantă a avut-o una dintre cele mai tinere societăţi de transport, Dolo Trans Olimp reuşind performanţa ca, la doar 10 ani de la înfiinţare, să ajungă în top 3.

Dacă în 2021 se clasa pe poziţia a treia în ierarhia celor mai mari transportatori din România, la finalul anului 2022 compania coordonată de tânărul manager Cristian Dolofan a urcat încă o poziţie, adjudecându-şi „argintul”. Cu o cifră de afaceri de peste 581 milioane lei, faţă de 407 milioane anul trecut, Dolo Trans Olimp consemnează o creştere a businessului de 42,5% şi reuşeşte să depăşească o firmă din Constanţa care ocupa poziţia a doua în 2021, fiind devansată de o singură companie, International Alexander din Arad.

De asemenea, compania argeşeană care are aproape 500 de angajaţi a înregistrat anul trecut cel mai mare profit din istoria firmei, de peste 35 milioane lei net, un profit net de cinci ori faţă de anul trecut.

Performanţa managerului Cristian Dolofan este cu atât mai mare, cu cât următoarele două poziţii, în topul transportatorilor argeşeni, sunt ocupate de firme cu acţionariat străin: pe de o parte, compania de transport şi logistică QuehenbergerLogistics ROU, parte a grupului Augustin Quehenberger, cu sediul în Austria, care a raportat afaceri de 400 milioane lei, şi, pe de altă parte, Hoedlmayr Lazăr România, companie în care Benone Lazăr a avut 49% din acţiuni, dar care este deţinută integral de austriecii de la Hoedlmayr International AG încă din 2015, care a încheiat anul trecut cu afaceri de 214 milioane lei, ambele având creşteri de 38%.

Benone Lazar

Ion Lazăr – International Lazăr Company

Fraţii Lazăr rămân, de asemenea, printre greii din transporturi, afacerile acestora totalizând peste 500 milioane lei anual. International Lazăr Company, controlată de Ion Lazăr, reuşeşte să se menţină în top, cu afaceri la un nivel similar cu cel din 2021, de 204 milioane lei, şi profit net de 25 milioane lei, în vreme ce firmele fratelui, Dan Lazăr, Com Divers Auto Ro şi Com Divers Logistic, au raportat 143 milioane lei, respectiv 141 milioane lei, creşterile fiind mult mai accelerate, de 13% respectiv de 32,5%.

În ciuda conflictelor interne din cadrul managementului companiei, care din fericire par să nu afecteze în mod semnificativ businessul, Dianthus Company înregistrează o creştere a afacerilor de 14%, depăşind 150 milioane lei, în paralel cu obţinerea unui profit net de peste 20 milioane lei.

Pe o piaţă cu o concurenţă atât de acerbă, este un real succes să reuşeşti să menţii volumul afacerilor la un nivel atât de ridicat precum o face Eliton Trans. Compania piteşteană coordonată de Dragotin Marinescu a avut în 2022 o cifră de afaceri de 174,4 milioane lei, apropiată de cea din anul precendent, şi un profit net de 5,8 milioane, de aproape 4 ori mai mare.

Pierde teren, în schimb, Agexim Spedition, firmă care în 2021 era a opta din judeţ în domeniul transporturilor de mărfuri, cu 130 milioane lei, dar care anul trecut a coborât la 71 milioane lei, concomitent cu o înjumătăţire a profitului net, dar şi cu pierderea a 270 din cei 350 de angajaţi. De asemenea, în scădere sunt şi afacerile Chevrolet CC, care de la 73 milioane lei ajunge la doar 55,7 milioane lei în 2022.

În ceea ce priveşte transportul de călători, locul I la nivelul judeţului revine societăţii Astra Transport, cu afaceri de 27,5 milioane lei în 2022, surclasând firma din Mioveni condusă de Cosmin Costache, Continental Fast Line, care coboară la 25 milioane lei.

2-Gigi-Vasii-si-ginerele-Teoctist-costache financiar urban gunoi

SERVICII PUBLICE. 150 milioane lei pentru firmele de salubritate controlate din umbră de Gigi Văsîi

În sfera serviciilor publice, cele mai puternice companii private sunt cele de salubritate, controlate de omul de afaceri Gheorghe Văsîi, recent condamnat în dosarul Publitrans la patru ani de închisoare cu executare, în prezent, businessurile fiind administrate de ginerele acestuia, Teoctist Costache.

Girexim Universal, compania care administrează depozitul de deşeuri de la Albota, a înregistrat în 2022 afaceri de 86,5 milioane lei, în creştere cu peste 30% faţă de anul precedent. De asemenea, managementul companiei a câştigat cu 3 milioane lei mai mult anul trecut, profitul net fiind de 23 milioane lei.

De cealaltă parte, Financiar Urban a reuşit să se menţină cam la acelaşi nivel, afacerile din 2022 atingând un nivel de 62,5 milioane lei, cu doar 1 milion lei mai mult faţă de anul 2021, profitul fiind de 4,3 milioane lei, faţă de 10,3 milioane în anul precedent.

Denisa Dumitru Ramada Pitesti

Denisa Dumitru – Ramada Piteşti

HORECA. Ramada Piteşti – afaceri ca înainte de pandemie

După eliminarea restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19, piaţa evenimentelor private s-a dezlănţuit, pur şi simplu, cei mai căutaţi organizatori de nunţi şi petreceri făcând cu greu faţă cererilor.

Confiden Travel, compania care gestionează hotelul Ramada Pitești şi Ramada Events, reuşeşte să depăşească cifrele de dinainte de pandemie. Astfel, în 2022, businessul manageriat de Denisa Dumitru bifează o creştere a afacerii de aproape 73%, de la 12,8 milioane lei în 2021, ajungând la peste 22 milioane lei, în condiţiile în care în 2019 avea 21 milioane lei.

Mai mult decât atât, Ramada consemnează şi cel mai mare profit înregistrat vreodată, de 3,6 milioane lei, după ce în ultimii doi ani a încheiat cu pierderi şi, totodată, îşi consolidează echipa de angajaţi, care număra anul trecut 107 salariaţi – faţă de doar 37 în 2020 şi 73 în 2021.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

AFACERILE ARGEŞULUI (I). Dacia rezistă, New Design Composite sparge toate recordurile şi Lactag devine istorie!

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare: