O anchetă s-a desfășurat după ce un tren cu zeci de călători a rămas fără sistem de frânare pe data de 1 iunie a anului trecut. Raportul din urma investigației arată mai multe nereguli extrem de grave, de la nerespectarea reviziilor până la angajarea unui mecanic neinstruit.
Astfel, la mai bine de un an de la întâmplare, a fost finalizată investigația acestui caz, de către Agenţia de Investigare Feroviară Română (AGIFER).
Potrivit raportului făcut, o cauză a fost funcţionarea defectuoasă a supapelor de comandă a frânei ce au avut ca urmare pierderea capacităţii de frânare a frânei indirecte.
Întrucât, din constatările efectuate, au rezultat neconformităţi privind starea tehnică, activitatea de întreţinere şi exploatare a automotorului Desiro 2016, comisia de investigare consideră că SNTFC „CFR Călători” SA a fost implicat în mod critic, din punct de vedere al siguranţei, în producerea incidentului”, anunță AGIFER.
Ancheta deschisă cu privire la accidentul în care peste 40 de oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale nu a fost finalizată. Totodat, poliția din Argeș a deschis un dosar penal cu privire la nerespectarea îndatoririlor de serviciu.
Ce anunț a făcut CFR Călători!
În urma acţiunii de investigare de către AGIFER, cu privire la incidentul feroviar produs pe 1 iunie 2021, printre măsurile dispuse de CFR Călători se numără reinstruirea şi reprelucrarea personalului specializat în conducerea vehiculelor feroviare cu privire la această situaţie concretă, precum şi reprelucrarea personalului interesat în legătură cu modul corect de procedare în urma apariţiei unor deficienţe în funcţionarea acestui tip de automotor. Mecanicul de locomotivă-automotor implicat în acest incident feroviar şi-a încetat activitatea la CFR Călători imediat după producerea incidentului feroviar”, au precizat reprezentanţii CFR Călători.
Sursa foto Digi24
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro