Atenție mare la produsele de post! Verificați etichetele

de | 07.04.2022 12:29 | Național, Știri

  • Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, atrage atenția asupra pericolului pe care îl pot reprezenta produsele de post de pe rafturile magazinelor.

Acesta este de părere că toți consumatorii trebuie să verifice cu atenţie eticheta produselor de post pe care le achiziţionează în această perioadă şi să cumpere produse alimentare numai din locuri amenajate şi autorizate.

Pentru ca produsele pe care le cumpăraţi în perioada postului Sfintelor Paşti să nu prezinte un pericol pentru sănătatea dumneavoastră, vă recomand să cumpăraţi produse alimentare de post numai din locuri amenajate şi autorizate, să solicitaţi şi să păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitateaconformitatea sau siguranţa unui produs. De asemenea, atenţionez asupra faptului că dacă achiziţionaţi produse alimentare de post din locuri neautorizate, în care comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare, riscaţi ca produsele sa fie neconforme sau chiar nesigure acestea vă pot afecta sănătatea. Verificaţi cu atenţie eticheta produselor de post pe care le cumpăraţi!’, a scris pe pagina de socializare, Paul Anghel.

mare produse

 

Potrivit acestuia, produsele de post sunt produse alimentare constituite din ingrediente vegetale, texturat proteic de soia, mixuri pe baza de soia. Nu trebuie să cumpărate produse ale căror etichete nu informează complet şi corect privind conţinutul, ingredientele sau calitatea produsului.

Atenție mare la ingrediente!

Sfătuiesc consumatorii să citească atent eticheta produselor pentru a putea respecta Postul Paştelui şi de a evita astfel să fie induşi în eroare. Comisarii #ANPC vor controla şi supraveghea piaţa în toată această perioadă, pentru a preîntâmpina orice neregulă din domeniul protecţiei consumatorilor, iar operatorii economici care nu respectă prevederile legislative vor fi sancţionaţi. Pentru ca produsele pe care le cumpăraţi în perioada postului, premergătoare sărbătorilor pascale, să nu prezinte un pericol pentru sănătatea dumneavoastră, vă recomand, în primul rând, ca înainte de cumpărare, să acordaţi o atenţie deosebită listei ingredientelor’, a mai precizat directorul.

 

eticheta mare

 

Atenție mare la etichete!

În legătură cu produsele tăiate, fracţionate sau porţionate de vânzător, cumpărătorii trebuie să solicite să vadă eticheta produsului pentru a verifica compoziţia şi data durabilităţii minimale.

De reamintit faptul că în urma acțiunilor de control desfășurate în anii anteriori, comisarii ANPC au găsit la comercializare produse, pe a căror etichete, erau înscrise mențiuni care puteau induce în eroare consumatorii, cum ar fi :

  • Cozonac cu rahat, cacao și stafide, ambalat în pungi din material plastic, în compoziția căruia se regăseau ouă, în contradicție cu mențiunea inscripționată pe fluturașul colant “produs de post”;
  • “Maioneză vegetală simplă” și “Maioneză vegetală Shaorma”. Denumirea de MAIONEZĂ se atribuie doar unei emulsii pe bază de gălbenuș de ou, ulei și alte ingrediente;
  • “Pizza de post” – “specialitate cu aroma pe baza de uleiuri vegetale și cazeină (substanță proteică din lapte)”, produsul nefiind astfel un produs „ de post”, cu efectul dezinformării consumatorilor;
  • Utilizarea de denumiri consacrate ale unor preparate din carne precum șnițel, pate, parizer, salam, cârnați, cremwurști etc. la care era atașată sintagma “vegetal”;
  • Înscrierea pe ambalajul unor produse vegetale a mențiunii „fără colesterol” sau „0% colesterol”, sugerându-se astfel ca acestea ar avea caracteristici speciale, când de fapt toate produsele vegetale au aceasta caracteristică;
  • Produsul alimentar vegetal UHT, care conform listei de ingrediente declarată pe ambalaj conținea proteine din lapte, în neconcordanță cu denumirea de produs;
  • Produse de cofetărie preambalate, cu mențiunea “de post”, deși în lista ingredientelor de pe eticheta era înscris “frișcă”.

 

Totodată au fost constatate următoarele abateri:

  • Produse de post expuse la comercializare în același raft și în directa vecinătate cu celelalte produse, inducând în eroare consumatorii ( de exemplu produsul „Untar” ce conținea grăsimi vegetale era expus la vânzare în același raion cu untul);
  • Expunerea la comercializare în raioanele destinate produselor de post a produselor care aveau în conținut ingrediente lactate;

 

 


Mai puteți citi pe anchetaonline.ro

apa-minerala

Apa minerală se scumpește cu 20% la mia de litri

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Paul Anghel