BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș – Ce se întâmplă cu procesul electoral?

de | 19.04.2024 15:23 | Administrație, Județean

UPDATE:

Biroul Electoral Central (BEC) a desființat mai multe birourile electorale, mai precis pe cele din lalomița, Dolj, Giurgiu, Mureș, Alba și Argeș. La momentul acesta, se pare că suntem în situația în care personalul tehnic și auxiliar de la Biroul Electoral Județean Argeș, care este asigurat de reprezentanți de la AEP și de la Prefectură, trebuie să asigure programul de funcționare pentru a putea fi depuse înscrisuri ori candidaturi. Ziua și ora când se va relua procedura de desemnare a președinților și locțiitorilor birourilor electorale din Argeș urmează să fie stabilită. Deci, potrivit informațiilor pe care le avem la acest moment procesul electoral nu se blochează.

În ceea ce privește birourile electorale comunale, de exemplu, și aici cel mai probabil personalul auxiliar și tehnic, format din reprezentanți de la Primărie și de la AEP, vor asigura programul de funcționare și își vor exercita atribuțiile, iar una dintre ele este de a înregistra documente. Totodată, acolo unde există PV de constituire a biroului de secție ele rămân valabile, de exemplu Biroul Electoral Județean Argeș s-a constituit cu reprezentanții partidelor. Unde nu au apucat să se constituie se va face când vor avea președinte și locțiitor.

Potrivit celor de la stiripesurse.ro, detașările nu ar fi respectat legislația în vigoare, mai precis magistrații aleși trebuia să activeze în proximitatea zonei în care sunt detașați. De asemenea, o primă decizie în o astfel de situație s-a dat la Buzău, acolo unde decizia BEC evidențiază unele nereguli în procesul de desemnare efectuat de Tribunalul Buzău, cum ar fi includerea pe listele de desemnare a persoanelor care nu erau magistrați în exercițiu la instanțele competente sau nerespectarea criteriului de proximitate. În consecință, BEC a decis să admită contestațiile, să anuleze documentele inițiale ale procesului de tragere la sorți și să dispună reluarea întregului proces de desemnare. De altfel, în legea nr. 115/2015, se precizează că aceste desemnări ar trebui să se facă din rândul magistraților și altor juriști, respectând un criteriu de proximitate între domiciliul sau reședința acestora și locația biroului electoral pentru care sunt desemnați.

UPDATE 2

Iată HOTĂRÂREA BEC

hot 33H 1 - BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș - Ce se întâmplă cu procesul electoral? hot 33H 2 - BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș - Ce se întâmplă cu procesul electoral? hot 33H 3 - BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș - Ce se întâmplă cu procesul electoral? hot 33H 4 - BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș - Ce se întâmplă cu procesul electoral? hot 33H 5 - BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș - Ce se întâmplă cu procesul electoral?

 

UPDATE 3:

Ca urmare a hotărârii BEC prin care sunt desființate procesele verbale privind constituirea birourilor electorale de circumscripție, Prefectura Argeș a transmis, în această seară, o circulară către primarii din județul nostru în care îi roagă să dispună măsuri în vederea asigurării de către personalul tehnic auxiliar a prezenței la biroul electoral de circumscripție zilnic, între orele 09 -17 și a îndeplinirii atribuțiilor care le revin conform reglementărilor legale.

Iată și ce spune circulara:

Circulara prefectura bec - BREAKING NEWS! BEC a anulat toate birourile electorale de circumscripție din Argeș - Ce se întâmplă cu procesul electoral?

Știre Inițială:

Biroul Electoral Central a anulat constituirea tuturor birourilor electorale de circumscripție din județul Argeș!

Conform mai multor surse, decizia BEC ar veni după ce membrii Birouloui Electoral Central ar fi constatat că nu s-ar fi respectat prevederile legale privind tragerea la sorți.

Aici găsiți ”HOTĂRÂREA privind adoptarea Regulamentului de organizare și funcționare a birourilor electorale constituite la alegerile pentru membrii din Romania în Parlamentul European din anul 2024 și pentru alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024”.

Iată ce se precizează în Articolul 2 din ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 21 din 8 martie 2024 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 și a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024, informații ce le puteți găsi și aici.

”(8) Biroul electoral de circumscripție județeană, Biroul electoral de circumscripție a municipiului București și birourile electorale de circumscripție ale sectoarelor municipiului București pentru alegerile din data de 9 iunie 2024 sunt formate din președinte, un locțiitor al acestuia, un reprezentant al Autorității Electorale Permanente și din 12 reprezentanți ai partidelor politice și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.

(9) Biroul electoral de circumscripție orășenească și biroul electoral de circumscripție municipală pentru alegerile din data de 9 iunie 2024 sunt formate din președinte, un locțiitor al acestuia și din 9 reprezentanți ai partidelor politice și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.

(10) Biroul electoral de circumscripție comunală pentru alegerile din data de 9 iunie 2024 este format din președinte, un locțiitor al acestuia și din 7 reprezentanți ai partidelor politice și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.

(11) Desemnarea președinților birourilor electorale de circumscripție și a locțiitorilor acestora, prevăzuți la alin. (8)-(10), se face potrivit dispozițiilor Legii nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 35 de zile de la data începerii perioadei electorale. La alegerile din data de 9 iunie 2024, Autoritatea Electorală Permanentă transmite președinților tribunalelor, cu cel puțin 48 de ore înaintea datei desemnării președinților birourilor electorale de circumscripție și a locțiitorilor acestora, prin intermediul poștei electronice, lista juriștilor înscriși în Corpul experților electorali care au acceptat să fie desemnați în birourile electorale de circumscripție și care cuprinde numele, prenumele, codurile numerice personale, domiciliile, adresele de e-mail și numerele de telefon ale acestora. Persoanele prevăzute în lista juriștilor înscriși în Corpul experților electorali care au acceptat să fie desemnați în birourile electorale de circumscripție și care nu au fost desemnate președinți ai birourilor electorale de circumscripție și locțiitori ai acestora, conform art. 26 alin. (5) – (11) din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, vor putea fi desemnate președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora.

(12) Birourile electorale ale secțiilor de votare din țară sunt constituite dintr-un președinte, un locțiitor al acestuia și 7 membri, reprezentanți ai partidelor politice și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.

(13) Desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară și a locțiitorilor acestora se face cel mai târziu cu 20 de zile înainte de data votării, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare. În cazul în care președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare nu se prezintă la secția de votare la orele stabilite de lege, aceștia sunt înlocuiți de îndată, cu aplicarea corespunzătoare a art. 15 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare.

(14) La alegerile din 9 iunie 2024, cu excepția biroului electoral pentru secțiile de votare din străinătate și a birourilor electorale ale secțiilor de votare din străinătate, completarea birourilor electorale se face, în prima etapă, cu reprezentanți ai partidelor politice parlamentare și ai organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care au avut grup parlamentar propriu în cel puțin una dintre Camerele Parlamentului la data constituirii acestuia ca urmare a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020, în ordinea descrescătoare a numărului de mandate de parlamentar obținute, precum și cu reprezentantul grupului organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale reprezentate în Camera Deputaților. În a doua etapă, completarea birourilor electorale se face cu câte un reprezentant al partidelor politice și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale cărora le-au fost repartizate mandate la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, altele decât cele cărora li s-a alocat reprezentant în prima etapă, în ordinea descrescătoare a numărului de mandate obținute. În caz de egalitate a numărului de mandate, departajarea se face prin tragere la sorți. În a treia etapă, dacă au rămas locuri libere, completarea birourilor electorale se face cu reprezentanți ai partidelor politice, alianțelor politice sau electorale, formațiunilor politice și ai organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale neparlamentare în ordinea descrescătoare a numărului de candidaturi depuse în circumscripția respectivă, altele decât cele cărora li s-au alocat reprezentanți în primele două etape”.

Știre în curs de actualizare.

Foto descriptiv. Sursă foto: roaep.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Simfonia Lalelelor 2024. Concert extraordinar în aer liber AZI în „Lunca Argeșului”

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Alba | București | Buzău | Camera Deputaților | Dolj | Giurgiu | Parlamentul European

Ultimele articole