Când se opresc trenurile? Ceferiștii organizează grevă de avertisment!

de | 31.08.2023 14:36 | Național, Administrație

Pe 15 septembrie, ceferiștii organizează grevă de avertisment! Acest anunț a fost făcut joi de Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane. Potrivit informării publicate angajații vor ieși în stradă să-și ceară drepturile. Printre principalele nemulțumiri se numără lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate, dar și salariile personalului.

”Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare și mai reprezentativă organizație sindicală a ceferiștilor din România, afiliată la Blocul Național Sindical, anunță public că în data de 15 septembrie 2023 va declanșa o grevă de avertisment care are scopul de a atrage atenția asupra impasului în care s-a ajuns în ceea ce privește dialogul social dintre ceferiști și stat”, se arată în comunicatul publicat de Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane. Totodată, aceștia au mai precizat că întreaga procedură de declanșare a conflictului de muncă, potrivit dispozițiilor legale în materie, ”a fost parcursă iar “detaliile” prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului nostru au fost la rândul lor, depășite, rezolvate”.

Nemulțumirile ceferiștilor

Motivele pentru care ceferiștii au decis să organizeze greva de avertisment din 15 septembrie sunt:

  • ”Lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.
  • Lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate. Pentru readucerea infrastructurii feroviare românești la parametrii europeni este nevoie de un proiect de țară corect coordonat cu structurile europene și finanțat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanțat, iar deschiderea unor șantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul țării.
  • Lipsa de investiții în material rulant de calitate, modern. Nu există un plan de investiții solid în ceea ce privește înlocuirea completă a parcului de locomotive și vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii, cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiții. Politicienii aflați în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să știe că excepțiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiționat, nu rezolvă problema.
  • Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generații de ceferiști. Se amintește din ce în ce mai rar că în astfel de condiții de salarizare, dar mai ales având în vedere relația greșită care se construiește între management și lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unități strategice pentru economia româneasca, vor rămâne fără angajați. Deja, deficitul de angajați depășeste 6.000 de oameni iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.
  • Probleme din ce în ce mai multe și nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar, lege votată de Parlamentul României, care nici până astăzi nu generează tot setul de efecte pentru beneficiarul său, lucrătorul feroviar”, potrivit comunicatului transmis.

”Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate. Trebuie doar să mai amintim despre condițiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigențele siguranței circulației feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii și improvizațiilor inginerilor și lucrătorilor feroviari”, transmit ceferiștii.

Foto descriptiv. Foto News Bucuresti

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Jandarmii Craiova, pregătiți pentru Festivalul de muzică rock Posada 2023

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: CFR