Cătălin Gherzan: ”Sistemul feroviar este, mai degrabă, fier vechi decât o alternativă decentă de transport”

de | 18.09.2023 07:45 | Pitești, Din ediția tipărită, Politic

De la un ministru la altul am aflat despre… strategia Ministerului Transportului şi a CFR SA pentru infrastructura feroviară. Spre exemplu, în strategia pentru 2018-2022 ni se vorbea despre investiţiile pe care statul urmează să le facă în căile ferate și în privința vitezei trenurilor. Mare lucru nu s-a făcut. Doar timpii de așteptare au crescut, la fel și degradarea infrastructurii feroviare.

”Și atunci când neprofesionalismul își spune cuvântul, țara, economia și, implicit, populația suferă. Nu este nevoie să furi bani publici sau să mărești taxe, pentru a scădea veniturile populației. Este suficient să iei decizii proaste care să producă găuri financiare. Apoi urmează vânzarea către beneficiari externi care dau totul la fier vechi și ne vând ce au ei mai scump. Și așa ne ducem la fundul sacului sau al celor care ne cumpără ca să ne vândă. Și acum îmi amintesc declarațiile lui Petre Roman: «Suntem o țară de fier vechi!»”. Sistemul feroviar este, mai degrabă, fier vechi decât o alternativă decentă de transport. A fost prost manageriat, căpușat de interese financiare și aproape falimentat. Legat de investițiile în reparația șinelor, în vagoane și trenuri… ultimele investiții au fost în acele «Săgeți albastre», prin 2000. În loc să asfaltăm ulițele din ultimul cătun și să facem polivalente prin comune și orașe obscure, mai bine investeam în căi ferate sau autostrăzi care să treacă munții.”, a declarat omul de afaceri Cătălin Gherzan. 

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Cătălin Gherzan: ”Într-o țară dezindustrializată, bazată doar pe consum și căpușată, doar o politică externă serioasă mai poate face ceva!”

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Cătălin Gherzan

Ultimele articole