În calitate de antreprenor în domeniul educației, omul de afaceri Cătălin Gherzan, manager al grădiniței și școlii Lexford Castel, realizează în mod concret, de la firul ierbii, modul în care politicile educaționale se răsfrâng atât asupra beneficiarilor, cât și asupra cadrelor didactice. Și în „România educată” a lui Klaus Iohannis s-au continuat experimentele, multe dintre ele nereușite, consideră Cătălin Gherzan.
”Faptul că sistemul este învechit și toți miniștrii educației, activi în perioada programului prezidențial «România ne/re/educată», au reușit doar să fracționeze, groaznic de ineficient, anul școlar și în plus să mai scoată niște evaluări care îi puneau pe elevi cu «burta pe carte» (eliminarea tezelor) ne arată că, punând neprofesioniști în posturi de conducere, distrugi un sistem. Dacă eliminăm bacul și ne bazăm doar pe evaluările periodice, iar acestea au subiecte cu grad ridicat de dificultate, cum este examenul de bac, ne vom da seama că procentul analfabeților funcționali este mult mai mare.”, a declarat omul de afaceri.
Potrivit lui Cătălin Gherzan, și faptul că la facultăți nu se mai intră cu dosar este o pierdere pentru calitatea învățării. Universitățile s-au transformat mai degrabă în SRL-uri a căror preocupare este să aibă cât mai mulți plătitori care, ulterior, se transformă în șomeri cu diplomă.
”Facultățile au examen intern care de obicei este lipsă, pentru că se intră pe bază de dosar, ceea ce înțelegem că ele s-ar închide și multe locuri de muncă ar fi pierdute, dacă nu ar exista studenți care să le absolve. Foarte mulți din absolvenți nu găsesc locuri de muncă corespunzătoare diplomelor obținute și aceasta este o crudă realitate pe care o uităm.”, a mai declarat Cătălin Gherzan.
Material realizat de Iulia Bădulescu.
Sursă foto: editia print
Citiți, de asemenea, pe anchetaoline.ro: