Primăria Bogaţi a finalizat recent licitaţia pentru una dintre cele mai importante investiţii în infrastructură derulate în ultimii ani în localitatea condusă de primarul Ion Gârleanu. Proiectul „Modernizare și reabilitare drumuri locale și poduri în comuna Bogați, județul Argeș” este finanţat de Ministerul Dezvoltării prin Programul Naţional „Anghel Saligny” şi are o valoare totală de peste 5 milioane de euro.
În pragul sărbătorilor Pascale, Ministrul Dezvoltării, Dl. Cseke Attila, ne-a făcut o mare bucurie prin a mă invita la semnarea celui mai așteptat contract de finanțare, pentru proiectul „Modernizare și reabilitare drumuri locale și poduri în comuna Bogați, județul Argeș”, în valoare de 280 miliarde lei vechi, din care ne-au fost repartizați deja 150 miliarde lei vechi. Acest deosebit eveniment s-a realizat în prezența D-lui Secretar de Stat Alexandru Stoica, căruia îi mulțumesc.
Bucuria imensă simțită la semnarea acestui contract am vrut să o împărtășesc cu fiecare dintre dvs deoarece în acest proiect sunt incluse străzi din toate satele comunei noastre.
Preconizez că până în luna iulie se va încheia toată procedura : licitație, autorizație de construire și celelalte documente necesare până la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor.” – scria, înainte de Paşte, primarul Ion Gîrleanu pe pagina sa de socializare.
Şi iată că finalul licitaţiei a venit mai devreme decât se aştepta şi asta pentru că la licitaţie s-a prezentat un singur ofertant, respectiv o asociere având ca lider firma Bugaru Trans SRL din Craiova. Fără contracandidaţi, evident firma din Oltenia şi-a adjudecat fără emoţii contractul, cu o ofertă de 21,8 milioane lei (fără TVA). Întâmplător, firma care va moderniza 12 km de drumuri comunale din Bogaţi a făcut chiar săptămâna trecută obiectul unui savuros reportaj marca „Recorder”, despre o altă lucrare publică executată într-o comună din judeţul Dolj.
► Investiţii cu probleme marca Bugaru Trans SRL
Reporterii de la „Recorder” au mers recent în comuna Pieleşti, aflată în zona metropolitană Craiova, pentru a realiza un reportaj ce a pornit de la un proiect de construire a unei reţele de canalizare în localitate. Canalizarea realizată chiar de către Bugaru Trans a aprins spiritele în administraţia locală, după ce şefa serviciului Apă Canal din localitate a refuzat să preia lucrarea, pe motiv că este ca vai de mama ei! Imaginile postate de către locuitorii din Pieleşti pe reţelele de socializare vorbesc de la sine despre calitatea îndoielnică a lucrărilor executate de Bugaru Trans, iar filmările realizate de Recorder au scos la iveală numeroase abateri de la proiect.
Probleme similare par să existe şi la proiectul executat de aceeaşi firmă în comuna Şimnicu de Sus. Aici, un deputat doljean a semnalat la începutul anului probleme grave apărute la o reţea de apă executată de Bugaru Trans: „Am fost sesizat de către cetățeni că în noaptea de 12.01.2023 s-a prăbușit o porțiune din teren, ceea ce a condus la spargerea conductei și la inundarea a trei proprietăți din zona Albești și chiar a UAT Șimnicu de Sus.În urma acestor aspecte, am inițiat două sesizări către Compania de Apă Oltenia și către Inspectoratul Județean în Construcții Dolj pentru a sista lucrările și pentru a verifica ceea ce a efectuat până acum firma Bugaru Trans SRL”, scria deputatul Daniel Gheba la începutul acestui an.
Bugaru Trans SRL, companie patronată de Bogdan-Marian Bugaru, a cunoscut în ultimii ani o ascensiune spectaculoasă, de la doar 2 milioane de lei în 2019 ajungând ca anul trecut să aibă afaceri de 34,5 milioane lei. Potrivit publicaţiei „Imperativ”, această evoluţie s-ar datora faptului că firma ar avea uşile larg deschise la Ministerul Dezvoltării, iar ca dovadă stau contractele de milioane de euro care curg pe numele Bugaru Trans SRL. Astfel, în mai puţin de trei ani, firma din Craiova a reuşit să semneze contracte de peste 33 milioane de euro cu primării din Dolj, Olt, Vâlcea şi Argeş.
► 31 de străzi vor fi asfaltate la Bogaţi
La Bogaţi, Bugaru Trans şi asociaţii săi au de asfaltat nu mai puțin de 31 de străzi , în lungime totală de aproape 12 km, majoritatea fiind în prezent drumuri de piatră. Potrivit proiectului, pe lângă lucrările de modernizare a drumurilor, este prevăzută şi reconstrucţia a două poduri care nu mai prezintă siguranță în exploatare şi care, conform experţilor, necesită demolarea și înlocuirea lor pe același amplasament cu unele noi, moderne.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro: