- Drumul expres Mioveni-Pitești, posibilul măr al discordiei
La finele lui iunie, începutul lui august, Dacia Renault și-a retras, fără nicio explicație, toate mașinile de protocol pe care le pusese la dispoziție instituțiilor din județ. Faptul că nu a argumentat decizia, așa cum ar fi fost normal, dovedește că la mijloc nu e vorba de vreun plan de economii sau de vreo strategie implementată la nivel național, ci de o supărare. De asemenea, faptul că autoritățile locale și județene, la o lună și ceva de la decizie, susțin că nu știu care este motivul – deși prima reacție firească este să te asiguri că lucrurile sunt în regulă între tine și cel mai important agent economic din județul tău și din România – iar ne face să credem că supărarea este una serioasă, din moment ce toți tac mâlc.
Drumul expres Mioveni-Pitești – lupte în culise pentru modificarea traseului
Primarii Piteștiului și ai Mioveniului, conducerea Prefecturii și a Consiliului Județean Argeș, cu toții au ridicat din umeri. Susțin că au fost înștiințați în scris de decizie, fără explicații, și cu asta-basta. Nici ei n-ar fi întrebat… Firește, nu credem că așa au stat lucrurile, pentru că ar fi anormal ca lucrurile să fi stat așa. Pe surse circulă informația potrivit căreia Renault s-ar fi supărat pe administrația locală și centrală pentru tergiversarea drumului expres Mioveni-Pitești, bomboana de pe colivă reprezentând-o anularea contractului cu proiectantul Search Corporation SRL, la cererea acestuia. Contractul fusese semnat în 2020 și avea ca termen de finalizare februarie 2023.
Până la momentul semnării, însă, proiectul a fost întârziat de numeroasele neînțelegeri dintre primarii prin localitățile cărora ar urma să treacă drumul expres. Vă reamintim că s-a vorbit de vreo cinci variante de posibile rute și că au existat nenumărate discuții între primarii din Pitești, Mioveni, Mărăcineni și Micești, mediate la nivel județean și chiar și în prezența reprezentanților CNAIR. Ultima modificare (și, implicit, amânare) a fost generată de intervenția Primăriei Pitești, care a impus o altă variantă de intrare în oraș. Nu aici ar fi însă cuiul lui Pepelea, ci la ruta pe care autostrada o va parcurge până la intrarea în municipiul reședință de județ.
Din sursele noastre, acum că lucrurile trenează, s-ar face intervenții mari la centru pentru modificarea viitorului traseu. Probabil că cineva trebuie să aibă terenuri de valorizat din moment ce, departe de ochii cetățenilor, înțelegem că se poartă lupte la baionetă și se face potecă spre ministerele de la București.
În acest context, spun sursele noastre, ar fi intervenit și supărarea celor de la Dacia Renault, care s-ar fi săturat să fie cel mai mare contributor la PIB, dar să nu fie tratat ca atare.
Sectorul de drum de mare viteză dintre centura Piteştiului (A1) şi Mioveni va face parte din drumul expres Piteşti-Braşov. Acesta este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi beneficiază de finanţare europeană nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Lungimea estimată a traseului este de 10 km. CNAIR a încheiat în acest scop un contract în valoare de 2,68 milioane lei cu SC Search Corporation SRL, care a renunțat, recent, la lucrare. Asta înseamnă întârzieri de cel puțin un an…
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
Despre morți numai de bine! Azi, lui Marius Postelnicescu, i s-a spus ce nu i s-a spus toată viața!