► Planurile de expansiune ale brandului piteștean de bijuterii Teilor vizează şi pieţele din Spania, Italia, Serbia, Croaţia şi din Balcani.
Omul de afaceri argeşean Florin Enache a dezvăluit, într-un interviu acordat jurnaliştilor de la „Ziarul Financiar”, o parte din planurile de viitor ale companiei Teilor, brand pe care l-a fondat în urmă cu 25 de ani la Piteşti şi care se află într-un amplu proces de expansiune pe piaţa internaţională. Într-o atmosferă relaxată, CEO-ul Teilor a vorbit despre începuturile expansiunii în ţară, când, după 10 ani de business, au ajuns în mallul din Băneasa, şi despre cum a reuşit o afacere 100% românească, pornită de la zero într-un oraş de provincie, să pătrundă pe pieţele externe.
Pentru mine, acum cea mai mare ambiţie este să duc brandul Teilor în afară şi, mai mult decât atât, să spun că este un brand românesc. Ne-am fi putut duce în afară cu un alt nume mai internaţional, ca să ne fie mai uşor, dar nu am vrut acest lucru, pentru că nu poţi păcăli originile unui brand. Eu sunt mândru că sunt român şi că suntem un brand românesc“, a precizat Florin Enache în dialogul cu jurnaliştii de la ZF.
► „Vrem să ajungem la 100 de magazine”
În prezent, Teilor are 75 de magazine, din care 55 sunt în ţară, iar alte 20 în străinătate, în Polonia, Bulgaria, Ungaria şi Cehia. Planurile omului de afaceri din Piteşti nu se opresc însă aici, Florin Enache dorind să ducă brandul Teilor şi pe alte pieţe internaţionale:
Vrem să ajungem la 100 de magazine, să depăşim 100 de milioane de euro ca afaceri. Ne uităm să ne ducem în Balcani, în Spania, în Italia, Serbia, Croaţia şi de doi ani încercăm să intrăm în Dubai, dar încă nu am găsit locaţia potrivită“, a spus Florin Enache.
În contextul acestor planuri de intrare pe pretenţioasa piaţă a luxului din Dubai, anul trecut lanţul de bijuterii Teilor a numit-o pe Anda Jurcă în funcţia de commercial& product director. Anda Jurcă s-a alăturat echipei Teilor în 2017, după ce şi-a construit cariera în Dubai, lucrând timp de un deceniu pentru marile branduri de bijuterii şi orologerie Damiani, Bvlgari şi Cartier.
► Pe viitor, Florin Enache ia în calcul vânzarea a 30% din acţiunile Teilor la bursă
În ultimii ani, grupul TEILOR a avut doi CEO – Horaţiu Vasilescu şi Willy Dicu, fapt care i-a lăsat mai mult timp liber lui Florin Enache pentru a se ocupa de strategie, marketing şi extindere, însă în 2023 omul de afaceri piteştean a preluat el însuşi această poziţie:
După plecarea lui Willy am căutat un nou CEO, am discutat cu mai mulţi executivi, dar nu am găsit pe cineva, aşa că trebuie să mă ocup eu“.
Grupul Teilor a atras 10 milioane de euro pentru extindere prin listarea de obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti şi are o guvernanţă corporativă, boardul companiei fiind condus de Mircea Varga, fostul director financiar al Grupului Ţiriac. În acest context, Florin Enache ia în calcul listarea la bursă pe viitor şi prin vânzarea de acţiuni: „Ne gândim să vindem cândva poate 30% din acţiuni pe Bursă şi noi să rămânem cu 70%“, a spus Enache.
TEILOR este un brand românesc de bijuterii de lux, înființat în 1998 de Florin și Geanina Enache. Primul magazin a fost deschis în Pitești, pe strada Teilor, cea care a inspirat și numele brandului.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Teilor îşi continuă expansiunea internaţională cu un nou magazin în Bulgaria