Conferința de presă de pe platforma 1 Dacia, este susținută de ministrul Florin Spătaru și Carlos Carrinho, directorul platformei Dacia Mioveni, acesta din urmă a început prin a spune că deși nu se află de foarte mult timp în țara noastră, poate afirma cu tărie că românii sunt inima Dacia.
O altă informație importantă dată de directorul Uzinei este aceea că 9 din 10 vehicule produse aici sunt exportate.
În ceea ce privește pe Ministrul Economiei acesta a menționat că prezența sa pe platforma de la Mioveni, are ca scop discuțiile cu managementul și cu angajații Uzinei, cu privire la impactul pe care îl are asupra Dacia, conflictul de la graniță dar și cu privire la modul în care Guvernul poate efectiv să sprijine proiectele de dezvoltare a Uzinei.
Ministrul a anunțat de asemenea că va avea o întâlnire și la București tot cu Dacia unde se intentionează un dialog mult mai aplicat asupra temelor anunțate.
Printre subiectele pe care le tranșează reprezentanții Dacia în discuție cu Ministrul prioritare sunt: întreruperile din lanțul de aprovizionare, șomajul tehnic, kurtzebaitul.
„Producția la Mioveni continuă” chiar dacă există un numar mare de autovehicule care inca asteapta componentele lipsa.
„ Am anuntat disponibilitatea Ministerului Economiei de a sprijini industria si de a gasi solutii alternative. Este important să deschidem o fabrica de semiconductori in Romania. Este important sa devenim agresivi intr-un astfel de demers, pentru a putea sustine industria auto.
Nu avem in vedere doar conductorii, ci si productia de baterii pentru masini electrice.
Vreau sa discut constant cu Dacia si Ford pentru că este extrem de importantă colaborarea dintre Minister si industrie. Oricate discutii avem la București dacă nu venim in teren sa vedem, sensul si aplicabilitatea se pierd.” a declarat printre altele ministrul Florin Spătaru.
10.000 de autovehicule asteapta componente pentru a putea iesi pe portile de la Mioveni, anunta oficiali prezenti la conferință.
Raportat la amenintarile sindicatului cu privire la proteste, Ministrul a anuntat ca va discuta direct cu reprezentantii muncitorilor, pentru a afla care sunt cauzele acestui demers si care sunt solutiile pe care oamenii le asteapta din partea guvernului.
De asemenea a mai fost menționat în timpul conferinței faptul că 500 de protestatari pleacă mâine în capitală.
Ministrul Economiei, Florin Spataru a transmis de asemenea un mesaj pe pagina de socializare a Partidul Social Democrat în care vorbește despre vizita făcută la Uzina Dacia Mioveni, industria auto dar și despre menținerea angajațiilor pe posturi și soluțiile avute în vedere:
Industria auto reprezintă unul dintre cele mai afectate segmente industriale de criza provocată odată cu izbucnirea războiului din Ucraina.
Am fost prezent, astăzi, la Dacia, în calitate de ministru al Economiei, unde am discutat cu oamenii care muncesc în uzine.
Ministerul Economiei menține un dialog constant cu cei din conducerea Dacia Mioveni, dar am vrut să discut și cu salariații pentru că ştiu că atât criza sanitară, cât şi creșterea prețului energiei le-a afectat activitatea în aceeaşi măsură.
Avem în vedere mai multe soluții, dar pentru început luăm în calcul necesitatea prelungirii Kurzarbeit până la sfârșitul anului, o măsură care a funcționat în perioada stării de alertă şi care a acoperit 75% din salariile oamenilor de la bugetul de stat.
Prioritate – menținerea oamenilor pe posturi
Prioritatea este menținerea oamenilor pe posturi.
Am răspuns invitației celor de la Dacia de a vizita cele trei uzine: Montaj Vehicule, Motoare H4, Presaj – TGSE.
Dacia a fost unul dintre primii reprezentanți ai industriei care a participat în task-force-ul organizat de Ministerul Economiei ca urmare a izbucnirii războiului din Ucraina, implicit a impunerii de sancțiuni împotriva Rusiei.” a mai adăugat Florin Spataru, ministrul Economiei.
Știre inițială
Astăzi, 5 aprilie 2022, Ministrul Economiei Florin Spătaru, vine la Uzina Dacia, iar de la ora 12:30, va susține declarații de presă în fața Pavilionului Administrativ.
Vizita Ministrului Economiei, vine într-o perioadă complicată pentru Dacia. Situația internațională economică pe care o treversează tot mai multe companii din România, nu a ocolit și fabrica de mașini de la Mioveni, care în perioada 4-8 aprilie 2022, este nevoită să reducă programul de muncă.
Și tot astăzi, Uzina Dacia, a anunțat că va avea loc un protest începând cu ora 11:00, în fata Guvernului, urmând ca apoi să ajungă la Palatul Cotroceni. Sunt așteptați sute de sindicaliști, deoarece doresc rezolvarea situației în care se află și luarea de măsuri urgente în privința scăderi prețurilor, dar și creșterea nivelului de viață.
Protestăm că ne simțim abandonați în propria țară, de propriul Guvern! Avem nevoie de măsuri concrete asumate de Guvern după dezbateri cu partenerii sociali, măsuri care să devină publice pentru a evita situațiile de panică cu efecte speculative. Solicităm Guvernului României convocarea în regim de urgență a Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social, având ca obiectiv constituirea unor grupuri de lucru pentru soluționarea revendicărilor noastre. Trebuie să redăm încrederea cetățenilor României că Guvernul, împreună cu partenerii sociali, patronate și sindicate, au capacitatea necesară pentru a identifica și a pune în aplicare măsuri care să asigure liniște, stabilitate și bunăstare pentru cetățeni” transmit sindicaliștii.
Florin Spătaru este inginer în industria navală
INFO.Florin Spătaru este ministru ale Economiei, Antreprenoriatului și Turismului în Executivul condus de Nicolae Ciucă începând din noiembrie 2021.
Florin Spătaru are 53 de ani, a absolvit şi Facultatea de Mecanică / Nave, deținând un master în inginerie şi arhitectură navală. Este licenţiat în contabilitate şi informatică de gestiune și absolvent al unui curs al London Business School.
Şi-a început activitatea profesională ca inginer și, ulterior, a ocupat funcţiile de director economic adjunct, director economic şi director HR & Afaceri Corporatiste în cadrul Şantierului Naval Damen Galaţi.
Este vicepreşedinte al ANCONAV, Asociaţia naţională a Constructorilor de Nave din România (din ianuarie 2009).
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: