România nu este de acord să renunțe din 2035 la mașinile cu motoare pe benzină și motorină
România nu este de acord să renunțe din 2035 la mașinile cu motoare pe benzină și motorină, potrivit Digi 24, care citează Reuters.
La începutul acestei săptămâni a avut loc o ședință la care au participat miniștrii Transporturilor din Cehia, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Ungaria şi Slovacia, în cadrul căreia a fost discutată propunerea privind normele de poluare pentru autovehicule, Euro 7.
Potrivit sursei citate, România și celelalte 7 țări din UE, nu sunt de acord cu aceste reglementări, care ar putea reprezenta o povară pentru industria auto. Motivul pentru care statele menționate se opun este reprezentat de sectoarele auto puternice pe care țările în cauză le au.
În privinţa normelor Euro 7, facem eforturi pentru ca să poată fi realizate acele condiţii care sunt într-adevăr realiste”, a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, după reuniunea de la Strasbourg.
Obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 sunt incluse în pachetul „Pregătiți pentru 55”, iar conducătorii auto trebuie să știe că va exista o dată limită până la care aceste mașini vor mai putea fi găsite pe străzi.
Astfel, conform legii aprobate de Parlamentul European, din 2035 ar putea fi interzisă vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel în UE. Această măsură va contribui la trecerea către vehiculele electrice, potrivit Parlamentului European.
Până în 2035, companiile producătoare de mașini trebuie să realizeze o reducere de 100% a emisiilor de dioxid de carbon provenite de la mașinile noi vândute, iar începând cu 2030 vor respecta o reducere a emisiilor de 55% și, respectiv, 50% față de nivelurile din 2021.
Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050.
Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor.”, a spus Jan Huitema, membru al Parlamentului European, conform Impact.ro.
Foto descriptiv
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Pachete alimentare de 24 kg. Ce conțin și cine beneficiază de ele