Ministrul Mediului, Tanczos Barna a făcut un anunț de interes major pentru români, cu privire la mașinile mai vechi de 15 ani. Potrivit acestuia, până în anl 2026, aceste autoturisme vor dispărea de pe drumurile din România.
Este vorba de peste 250 de mii de mașini. Potrivit estimărilor ministrului, până în 2026, numărul ar putea fi depășit prin intermediul programelor Rabla Clasia și Rabla Plus. În ciuda asigurărilor, momentan, cele două programe nu se derulează conform planului, existând întârzieri.
De asemenea, un nou program de finanțare a casării vehiculelor, intitulat Rabla 2, ar putea ajuta la atingerea țintei până în anul 2026. Acesta ar urma să aibă startul în luna iulie a acestui an, iar potrivit măsurilor, ar urma să fie acordată o primă de 3000 de lei pentru autoturismele care sunt mai vechi de 15 ani, predate administrațiilor din localități.
Până la 1 iunie va trebui să agreem modalitatea de implementare a acestui program. Vom putea scoate din circulație anual 133.000 de mașini pentru că avem la bugetul AFM 600 milioane de lei pe trei ani, vom asigra finanțare parțială, de 50%, dar dacă autoritățile locale vor veni alături de noi, vom putea scpate mai multe mașini din circulație.
Din păcate s-a ajuns în situații hilare: mașinile second hand să fie mai scumpe decât cele noi, la anumite mărci și modele, pentru că industria nu mai poate să livreze mașinile noi pe care le cere piața”, a transmis ministrul Mediului, potrivit Antena 3.
Autoturismele second hand, mai scumpe decât cele noi
Totodată, ministrul Mediului, Barna Tanczos a vorbit despre desfășurarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, specificând că anumite mărci de mașini second hand au ajuns să coste mai mult decât unele noi.
Pe piața auto sunt mari probleme. Nu se mai asigură niciun termen de livrare. Mașinile noi se aduc din ce în ce mai greu. Avem probleme și în ceea ce privește programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Aproape săptămânal au loc discuții între reprezentanții dealerilor și ai producătorilor și AFM pentru a modela, opera schimbări în programele Rabla Clasic și Rabla PLus, în interesul producătorilor autohtoni și al dealerilor. Din păcate s-a ajuns în situații hilare: mașinile second hand să fie mai scumpe decât cele noi, la anumite mărci și modele, pentru că industria nu mai poate livra mașini noi”, a adăugat ministrul.
Foto Digi 24
Bani pentru 5 incubatoare neonatale la Județean și la Spitalul Costești