Poșta Română atrage atenția asupra unui nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele companiei. Oamenilor le sunt solicitate prin SMS date personale și bancare.
Potrivit unui comunicat al Poştei Române, victimele sunt alese la întâmplare.
Ne confruntăm cu un nou val de acțiuni de phishing, în care este folosit numele Poștei Române. Totul se întâmplă prin intermediul unor SMS-uri, ce sunt transmise, în mod fals, ca și cum ar veni din partea Poștei Române.
Astfel, cetățenii primesc SMS-uri sau mesaje care conțin un link, iar numele posta-romana este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu alta terminație în loc de .ro. Toate aceste mesaje, primite pe telefon sau prin e-mail sunt false, sunt phishing-uri, aveți grijă și nu le accesați, ca să nu rămâneți fără bani pe card.”, transmite Poșta Română
De pe un număr de telefon de România, atacatorii cibernetici trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă.
Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.
Cum vă puteți da seama că sunteți ținta unui atac cibernetic:
- Mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta-romana” este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro),
- Exprimarea din mesaj este evazivă,
- Linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau vă ridică suspiciuni,
- Ați citit în presă ori ați auzit în jurul dumneavoastră că mai multe persoane au primit astfel de mesaje.
Ce trebuie să faceți dacă primiți un astfel de mesaj:
- În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică suspiciuni,
- Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam,
- Nu accesați link-ul,
- Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact
Reprezentanții Poștei Române spun că nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.
În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la subunitatea poștală aferentă, intrevalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă sunt taxe de achitat.”, adaugă Poșta Română
Foto descriptiv
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro