Pompierii vor echipamente speciale pentru stingerea incendiilor la mașinile electrice

de | 03.12.2022 11:06 | Administrație, Județean, Știri

Numărul mașinilor electrice prezente pe străzile din țara noastră s-au înmulțit considerabil și – odată cu beneficiile – acestea aduc și noi provocări. Una dintre ele o reprezintă incendiile. A crescut deja numărul știrilor din Europa, dar și din țară care menționează despre aprinderea bateriilor de la acest tip de autovehicule, chiar și hibride, nu complet electrice. Pompierii au explicat că asemenea incendii necesită utilizarea unor cantități uriașe de soluții de stingere, dar și un timp mare de intervenție. În județul nostru nu a fost deocamdată niciun astfel de incident, însă Inspectoratul pentru Situații de Urgență Argeș dorește să fie pregătit pentru asemenea cazuri.

 

Având în vedere modul de construcție al acumulatorilor autovehiculelor electrice, cazul unui incendiu  presupune două moduri de intervenție. Fie se utilizează mari cantități de apă (însă prin această măsură se reușește doar limitarea extinderii incendiului la automobilele dimprejur), fie se intervine în interiorul acumulatorului, dar pentru străpungerea lui avem nevoie de echipamente speciale. Aceasta este măsura eficientă prin care se reușește stingerea efectivă a focului, care este generat de o reacție chimică din interior. Dacă doar dai cu apă pe deasupra, se răcește, arde mai greu și nu se extinde. Dacă intervenim în inima acumulatorului, putem lichida focul. Această practică este valabilă la orice acumulator, chiar și la cel de telefon. Suntem în proceduri de achiziție și la nivelul Inspectoratului General și la nivel local, iar acum studiem ce este mai bun și mai potrivit pentru asemenea intervenții și apoi facem demersurile pentru a le procura.”, ne-a declarat colonelul Alin Berevoescu, inspector-șef interimar al ISU Argeș.

La Arad, când a luat foc acumulatorul unui automobil hibrid, pompierii au acționat timp de 3 ore folosind cantități însemnate de apă. În Dumbrăvița, județul Timiș, în urmă cu un an, a avut loc prima intervenție de stingere a unui incendiu la o mașină electrică. Bateria litiu – ion a acesteia a luat foc, iar la acel moment s-a folosit tehnica de imersie în apă a bateriei, pentru răcire, automobilul fiind introdus într-un container și acoperit cu apă. În cazul uni incendiu la un acumulator Li-Ion se dezvoltă temperaturi foarte mari în interiorul acestora, ceea ce duce la aprinderea succesivă a miilor de pile care compun bateria. Astfel, deși poate părea că incendiul a fost lichidat, acesta se reaprinde după câteva zeci de minute, ceea ce duce la utilizarea de cantități uriașe de soluții de stingere, care țin temperatura scăzută și blochează extinderea focului.

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/oana-bahrim/" target="_self">Oana Bahrim</a>

Articol scris de Oana Bahrim

Jurnalist cu 18 ani de experiență în presă cu peste 5000 de titluri publicate și cu implicare în numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: