La sfârșitul lunii februarie Ministerul Mediului a pus în dezbatere publică trei proiecte de ordin pentru programele Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Local, arată cei de la avocatnet.ro. Una dintre schimbări este majorarea primei de casare la programul Rabla Clasic. Totodată, la Rabla Plus se impune un plafon al prețului în cazul mașinilor electrice și la Rabla Local – interzicerea cumpărării, timp de trei ani, a unei mașini cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5.
Este important de reținut faptul că pentru a se putea aplica, cele trei proiecte de ordin trebuie aprobate la nivelul Ministerului Mediului și publicate în Monitorul Oficial.
Pentru Rabla Clasic și Rabla Plus două dintre modiifcările propuse vizează: eliminarea posibilității de a anula notele de înscriere și modificarea valabilității notei de înscriere la o perioadă de 90 de zile.
Programul Rabla Clasic. Astfel, iată modificările propuse în proiectul pus în dezbatere:
- majorarea primei de casare, în cazul casării unui autovehicul uzat, de la 6.000, cât e acum, la 7.000 de lei, iar în cazul casării a două vehicule, de la 9.000 la 10.000 de lei;
- reducerea nivelului de emisii acceptate pentru acordarea primei de casare – maximum 155 g CO2/km (acum e 160 g CO2/km);
- stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minimum 300.000 de lei;
- eliminarea condiției de a casa un autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou – doar în cazul instituțiilor publice.
Programul Rabla Plus. Iată ce modificări sunt propuse:
- stabilirea unei valori maxime de 75.000 de euro (TVA inclus) pentru achiziționarea unui autovehicul electric;
- mărirea valorii ecotichetului la 120.000 lei pentru solicitanții instituții publice;
- stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minimum 1.000.000 de lei;
- eliminarea obligației casării unui autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou- în cazul instituțiilor publice;
Programul Rabla Local. Iată ce modificări sunt propuse:
- modificarea procentului de finanțare acordat în cadrul programului – 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie;
- introducerea noțiunii de contribuție proprie a primăriilor, pentru a fi evidențiată suma acordată persoanelor fizice de către acestea;
- detalierea etapelor programului, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice;
- angajamentul persoanei fizice conform căruia nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de trei ani de la primirea stimulentului pentru casare;
- introducerea termenului de decontare a cererilor de plată de 30 de zile;
- posibilitatea depunerii lunar a unei cereri de plată pentru primării;
- modificarea pragurilor de finanțare – în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obţine finanţare pentru cel mult: 50 de autovehicule uzate (localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori); 100 de autovehicule uzate (localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori); 500 de autovehicule uzate (localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori); 1.000 de autovehicule uzate (localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori); 5.000 de autovehicule uzate (localitățile cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori).
Foto descriptiv. Sursă foto: Hotnews.ro.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Crescătorii de bovine pot primi un sprjin cuplat pentru venit – carne vită. Iată ce condiții sunt