Directorul Centrului Cultural Mioveni, concluzii la final de Analogue Festival:
„Suntem peste 30.000 de oameni faini care am scris istorie de la prima ediție Analogue Festival, cel mai mare festival din regiunea central-sudică a țării. Am evadat împreună în natură să ne lăsăm purtați de versurile artiștilor preferați și să descoperim live talente în devenire. Am sfidat vremea ploioasă și ne-am luat prietenii la dans cu zâmbetele până la urechi. Am respectat spațiul natural în care am petrecut și am îmbrățișat soluțiile puse la dispoziție pentru un eveniment prietenos față de mediu. Ne-am mărit gașca de prieteni cu oameni pe care i-am cunoscut datorită activităților frumoase din festival. Și toate astea, în doar 3 zile de festival.” – este mesajul transmis de către organizatori, la finalul unui festival care a pus Mioveniul pe harta evenimentelor muzicale care contează, scoțându-l din provincialismul cultivat cu grijă în județul în care dirli-dirli (a nu se confunda cu muzica populară de calitate) e la mare cinste.
Cum a fost la prima ediție a Analogue Festival, am discutat cu directorul Centrului Cultural Mioveni, Alin Călinescu.
Pentru început, câteva concluzii, în cifre, la final de Analogue Festival!
Ca prezență, din estimările noastre, vorbim de peste 30.000 de persoane în cele trei zile de festival, având în vedere și condițiile meteo nefavorabile. Chiar și în prima zi de festival, în care a plouat mai serios, am avut peste 10.000 de persoane. Probabil, dacă am fi avut o vreme mai bună, cifrele ar fi arătat spectaculos, dar chiar și așa au fost peste așteptări.
Care au fost așteptările?
Targetul nostru a fost între 5.000 și 7.000 la prima ediție, având în vedere că în perioada 2-4 septembrie existau încă trei sau patru festivaluri: „Fall in love” la București, „Flight” la Timișoara, „Jazz in the park” la Cluj și Posada la Câmpulung, toate cu istorie, toate la a treia, a patra ediție… Dintre toate aceste festivaluri, Analogue, aflat la prima ediție, a avut cel mai numeros public.
V-ați dorit să suprapuneți acest festival cu celelalte sau a fost o întâmplare?
E o perioadă pe care ne-am asumat-o de la început. Având în vedere line-upul pe care l-am propus de la prima ediție, nu am vrut să concurăm cu Untold, Electric Castle sau Summer Well. De aceea am optat pentru această perioadă, nu știu dacă va rămâne bătută în cuie.
„Nu avem nicio legătură cu Untold, cel mult suntem, ca direcție muzicală”
Analogue Festival își propune să fie un fel de Untold sau Electric Castel?
Noi nu suntem ca direcție muzicală și concept pe linia celor trei mari festivaluri. Nu avem nicio legătură cu Untold, cel mult suntem, ca direcție muzicală, spre Electric Castel, deși nu vrem să ne comparăm cu nimeni. Suntem totuși un festival aflat la prima ediție, un festival cu ambiții mari. Ceea ce s-a întâmplat la prima ediție ne-a ambiționat și mai mult. Faptul că alături de un proiect nenăscut și fără istorie au venit peste 21 de sponsori în orașul Mioveni cred că spune foarte multe.
La fel cum foarte multe spune refuzul Dacia Renault de a susține acest festival și, în general, orice acțiune locală.
Nu știu ce se întâmplă, Dacia a fost prima companie pe care Analogue a abordat-o. Am primit un răspuns politicos că nu vor participa, mai mult de atât nu am ce să comentez. În schimb, Țiriac Auto, prin brandul Mercedes, a dat curs din prima invitației noastre de a ne fi partener oficial și de mobilitate.
Ce fel de public a fost la Analogue?
Peste 80% din publicul pe care l-am avut a fost din afara județului Argeș și peste 90% din afara orașului Mioveni.
Ce vă spune asta?
Domnul primar Ion Georgescu spunea că, probabil, informația despre Analogue nu a ajuns la publicul din Mioveni. Poate condițiile meteo au fost decisive. Sau poate este și primul proiect de anvergură unde a trebuit să plătească și un bilet, habar n-am… Mi-aș dori ca la edițiile următoare publicul argeșean să fie mai numeros, pentru că este un festival de anvergură la ei acasă și ar fi păcat să mergem în alte zone ale țării, unde ar trebui să plătim chirie, transport…
„Administrația locală a avut un procent destul de mic în comparație cu sumele provenite din surse private”
Cum s-au simțit invitații din afara României?
Senzațional, având în vedere că Asaf Avidan și Morcheeba au postat și ne-au mulțumit public pe conturile lor de socializare. Asta spune multe, înseamnă că s-au simțit grozav, publicul a fost unul ospitalier.
Dați-ne puțin din casă: au avut anume condiții? Unde au fost cazați? Ce preferințe culinare au avut?
Au fost cazați la hotelul Ramada. Știam că Asaf este vegan, Sessie Ware a preferat vită și pește, dar au gustat și din produsele tradiționale. Restul a făcut parte din riderele lor tehnice, sunt condiții normale pe care le pun pentru acceptarea și îndeplinirea unui show de anvergură. S-au dovedit a fi niște oameni cât se poate de normali, s-au bucurat foarte mult, deși au fost sceptici când au venit la un festival nou, fără istorie, într-un oraș fără tradiție în evenimente de o astfel de amploare. Dar imaginea generală a fost una foarte bună și, prin agențiile pe care le au, ne-au transmis că vor recomanda fastivalul nostru.
Publicul a fost peste așteptări. Ce a fost sub așteptări? La ce mai aveți de lucrat?
Suntem un festival la prima ediție, s-au făcut niște eforturi considerabile pentru ca acest proiect să se întâmple. Avem nevoie de o susținere financiară foarte mare atât din partea sponsorilor, cât și a publicului. Avem nevoie în continuare de susținere din partea administrației locale. Chiar vreau să le mulțumesc pe această cale și celor din primărie, și primarului Ion Georgescu, și celor de la Servicii Edilitare și tuturor structurilor care ne-au sprijinit. A fost o reală problemă în prima zi când a plouat, ne-am mișcat foarte bine, oamenii nu au întâmpinat greutăți. Au fost câteva cazuri în care a trebuit să-i remorcăm, dar imaginea festivalului nu a avut de suferit.
V-ați dori ceva în plus anul viitor față de acest an?
Categoric da! Sunt lucruri pe care ni le dorim de la o ediție la alta. Așteptăm mai multe activări de branding, așteptăm să punem un număr mai mare de activități pentru public pe timp de zi. Ne dorim cel puțin unul sau doi headlineri cu nume de rezonanță pe zi. Nu că nu am fi avut la prima ediție, dar despre asta este vorba, despre creștere, pentru că asta presupune și participanți în plus.
Aveți un nume în minte pentru la anul?
Avem o listă, dar nu o vom divulga decât când semnăm contractele.
Spuneați că ați avut mulți sponsori. Asta înseamnă că presiunea de pe bugetul local a scăzut…
Administrația locală a avut un procent destul de mic în comparație cu sumele provenite din surse private. A contribuit cu 15-20% din total.
Bugetul total fiind de…?
Prefer să nu vorbesc despre sume. Oricum, a fost un buget mult sub ce a avut Craiova (n.r. Primăria Craiova a alocat 3 milioane de lei pentru „IntenCity”).
Ce urmează la Mioveni?
Urmează Festivalul de Teatru pentru Copii „Ludicus”, Sărbătoarea Recoltei, Târgul de Crăciun și, cu acesta, vom încheia 2022.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Poteca Zimbrilor, care va lega Piteștiul de munte, începe din Budeasa