Raiffeisen Bank a fost amendată cu 28.000 de euro și a primit două avertismente. Potrivit Autorității Naționale de Supraveghere, în cursul lunii septembrie a fost efectuată o verificare, iar în urma acesteia au fost constatate încălcări ale dispozițiilor Regulamentului General privind Protecția Datelor, notează Impact.ro.
Mai exact, banca ar fi încurcat mailurile clienților și a făcut publice formulare drept exemplu în care erau incluse prea multe informații personale despre cel care era folosit drept model. De asemenea, ar fi cerut Biroului de credit date despre clienți fără ca ei să își fi dat înainte acordul.
Mai mult, al alt incident a fost constatat privind securitatea datelor, ce implică și suspiciuni de fraudă internă în creditare:
a) efectuarea de operațiuni specifice pentru acordarea unui credit pentru un client persoană fizică, fără prezența solicitantului la sediul agenției.
b) solicitarea de facilități de credit de tip Card de Credit, completarea și semnarea documentației aferente facilității de tip card de credit, solicitarea de facilități de credit de tip credit de nevoi personale, completarea și semnarea documentației aferente facilității de tip credit de nevoi personale, actualizarea datelor persoanelor vizate în aplicația Băncii prin modificarea numărului de telefon al persoanelor vizate cu numărul de telefon al angajatului băncii și prin introducerea unei adrese de email fictive.
Investigația a început după ce au fost transmise 17 notificări privind Regulamentul General de Protecția a Datelor.