La sfârşitul lunii august, administratorii Electroargeş au prezentat acţionarilor raportul semestrial aferent primei jumătăţi a acestui an. Este, practic, primul bilanţ de la pierderea contractului cu Kärcher, care asigura 85% din businessul Electroargeş, iar cifrele vorbesc de la sine despre impactul pe care întreruperea relaţiilor cu foştii parteneri germeni l-a avut şi îl are asupra companiei cu capital românesc.
Electroargeş – pierderi de peste 1 milion de euro în primul semestru
Conform raportului, în primele şase luni ale anului cifra de afaceri netă a companiei Electroargeş a înregistrat o prăbuşire, de la 132,46 milioane lei în perioada similară a anului trecut la doar 53,74 milioane lei: „Cifra de afaceri a scăzut semnificativ cu 60% în semestrul I 2022 faţă de semestrul I 2021, scădere determinată de încetarea colaborării cu principalul client, Alfred Kärcher SE&Co. KG. La data de 30.06.2022 s-a înregistrat o pierdere netă în valoare de 5.353.281 lei” – se arată în document.
Produsele realizate în prima jumătate a acestui an au fost livrate atât pe piaţa externă, cât şi pe piaţa internă. Pe piaţa internă, Electroargeş SA a vândut produse atât prin distribuitorii săi, cât şi prin vânzări directe. De asemenea, compania a avut colaborări importante cu Arctic SA, Haier Tech SRL, CER Cleaning Equipment SRL etc. În paralel, departamentul de cercetare din cadrul societăţii s-a concentrat pe de o parte pe dezvoltarea unui covor cu absorbţie a vibraţiilor, în domeniul căilor ferate, şi, pe de altă parte, pe introducerea unor produse restilizate marca Electroargeş, cum este aspiratorul EA Cleaner.
Pentru a se redresa după şocul provocat de rezilierea contractului cu Kärcher, Electroargeş intenţionează să modernizeze produsele actuale, precum râşniţa de cafea, uscătorul de păr sau ventilatoarele de perete – şi să valorifice în producţie noile investiţii în utilaje şi maşini de injecţie, care, cel puţin până acum, a permis extinderea gamei de produse destinate Arctic.
Kärcher îşi extinde reţeaua de magazine
În vreme ce compania argeşeană caută disperată soluţii de redresare, nemţii de la Kärcher anunţă, parcă în ciudă, extinderea rețelei de magazine în România, care în prezent numără 8 unități comerciale: „Vrem să depășim 16 magazine în România, în următorii ani. Cel mai probabil, vom mai deschide o nouă locație în vestul țării la începutul lui 2023”, a declarat, pentru Profit.ro, Hartmut Jenner, CEO Kärcher Group și Chairman of the Board of Management. În 2021, afacerile Karcher în România au urcat la 130,6 milioane de lei în 2021 (aproximativ 27 milioane euro), în creștere cu 17% față de anul anterior, raportând un profit net de 5,5 milioane de lei, cu 16% mai mult decât în 2020.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro: