Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, a transmis că la începutul anului 2023, românii care fac economie la energie electrică în 2022, comparând cu 2021, și se vor încadra în noile plafoane, vor primi înapoi banii plătiți în plus.
Există o prevedere care spune că după ce închidem anul 2022, dacă o anumită categorie și-a redus consumul și se încadrează în altă categorie – deci nu a beneficiat de plafon pentru consumul din 2022, pentru că a avut un consum de peste 300 de kilowați oră în 2021, dar și-a redus consumul în 2022 și a coborât sub 300 de kWh – în baza consumului din 2022, va primi, în februarie 2023, banii plătiți în plus.
Vor fi restituite sumele de către furnizori. Există prevedere”, a transmis Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE.
Sumele de bani ar urma să fie restituite în luna februarie a anului 2023.
Conform economica.net, românii care au înregistrat, în anul 2021, un consum mediu lunar de peste 300 kWh și plătesc acum prețurile neplafonate, ar putea beneficia de aceste sume de bani. Ceea ce trebuie să facă aceștia este să își scadă consumul sub acest prag mediu lunar. Odată îndeplintă această condiție, la finalul acestui an, românii vor fi reîncadrați în categoria celor plafonați. Astfel, în luna februarie, celor în cauză li se va emite o factură de regularizare prin care vor primi banii înapoi, potrivit economica.net.
(8) În cazul clienților casnici care nu pot beneficia de prevederile alin. (1) lit. a) și b) în funcție de consumul anului 2021, dar al căror consum înregistrat în anul 2022 se încadrează în oricare din tranșele de consum prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), precum și în cazul clienților casnici și noncasnici racordați începând cu data de 1 ianuarie 2022, furnizorii emit în luna februarie 2023 facturi de regularizare a consumului facturat anterior aferent perioadei de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență,
utilizând prețul final conform tranșei aferente de consum, și facturează consumul înregistrat după data reîncadrării la prețul final corespunzător tranșei de consum. În cazul schimbării furnizorului în perioada de aplicare a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, regularizarea se face de către furnizorul actual doar pentru perioada aplicării contractului de furnizare încheiat cu acesta”, se precizează în OUG 119/2022, care de la 1 septembrie a venit să modifice OUG 27/2022.
Amintim că în ultimele săptămâni, foarte mulți români s-au plâns de sumele mari pe care le-au plătit pentru factura la energie electrică. Este vorba despre clienții care au avut un consum mediu de peste 300 kWh/h în 2021. Aceștia plătesc prețurile pieței la energie electrică, cele mai mari dintre clienții casnici, pentru că restul achită prețuri plafonate.
Foto Curs de Guvernare
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Românii sunt obligați să își monteze repartitoare pentru căldură până la finalul anului