(VIDEO) Cel mai lung drum din Argeș finanțat pe fonduri europene este gata! Ion Mînzînă: ”Am finalizat acest drum extrem de important!”

de | 20.12.2023 12:07 | Administrație, Importante, Județean

După ce săptămâna trecută Iopn Mînzînă, președintele Consiliului Județean (CJ) Argeș împreună cu Cristian Puiu, administratorul județului, făceau ultima inspecție pe teren la DJ 503, cel mai important proiect de infrastructură rutieră derulat de instituție pe fonduri europene în acest mandat și cel mai mare în regiunea Sud-Muntenia, iată că a venit și momentul mult așteptat: drumul este gata!

 

DJ 503 (Slobozia – Rociu – Oarja – Catanele) face legătura între A1 și Dâmbovița și trece prin următoarele comune: Căteasca (3612 locuitori), Oarja (2736 locuitori), Teiu (1201 locuitori), Rociu (2304 locuitori), Negrași (1786 locuitori), Mozăceni (1852 locuitori) și Slobozia ( 4368 locuitori). Total locuitori – 17.859 locuitori.

Face legătura între A1 și Dâmbovița

Acest drum este al 10 (zecelea) proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 în judeţul Argeş. Viteza medie de traversare a localităților este acum de circa 50 km/h, iar vitezele medii estimate pentru parcurgerea sectoarelor dintre localități vor fi de circa 70 km/h. Astfel, viteza medie de circulație crește de la 27,8 km/h cât era până acum, la aproximativ 62,9 km/h, ceea ce reprezintă o creștere cu 126% a vitezei de circulație, iar durata de traversare se va reduce cu aproximativ 50 de minute (56 %). Obiectivul specific al acestui proiect este creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T prin modernizarea drumului județean, asigurându-se totodată și accesul la coridoarele TEN-T, autostrada A1 și DJ 503 în județul Dâmbovița. În documentele oficiale ce vizează DJ 503, lungimea acestuia este de 42,034 km, dar în urma măsurătorilor cadastrale efectuate, a rezultat o lungime proiectată a sectorului de drum de 42,460 km.

Când au început lucrările?

Pe data de 24 iunie 2020 s-a semnat contractul de proiectare și execuție lucrări cu Asocierea formată din: SC GENERAL TRUST ARGES SRL (LIDER), SC DEVELOPMENT FUTURE SOLUTION SRL (ASOCIAT 1); SC ALPENSIDE SRL (ASOCIAT 2); SC WFA IMPEX SRL (ASOCIAT 3); SC H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL (ASOCIAT 4).

S-a lucrat pe 3 tronsoane:

  • TRONSON I : km 97+856-102+340, L = 4,484 km, comuna Slobozia – care a cuprins modernizarea și asfaltarea drumului, șanțuri permeate și pietruite, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) și amenajarea 4 stații de autobuz noi. Lucrările la primul tronson au început pe 27 septembrie 2021.
  • Tronsonul II, km 102+340 – km 112+646, L= 10,306 km în comunele Mozăceni și Negrași: asfaltare și modernizare drum, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructura, infrastructura, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), pod km 105+223 peste râul Mozacu la Mozăceni, șanturi de pământ, sanţuri pereate, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a aceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) a fost prevăzută a se realiza pe ambele părți ale drumului, adiacent părții carosabile pe o lățime de l =1.00–1.50 m atât pe partea stângă cât și pe dreapta, 4 stații de autobuz noi.
  • Tronsonul III – km 97+850 – km 97+856 (U.A.T. Slobozia) și km 112 + 646 – km 140+308,76 (U.A.T. Negrași, U.A.T. Teiu, U.A.T. Rociu, U.A.T. Suseni, U.A.T. Oarja și U.A.T. Căteasca), L= 27.669 km – modernizare și asfaltare drum, șanturi pereate și pietruite, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructură, infrastructură, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ),  Pod, km 134+561 (km proiect 134+575), Neajlov la Oarja, Pod, km 137+100 (km proiect 138+280) – V. Rogoz la Oarja, Pasarelă pietonală km 133+308-133+318, L = 10 ml., podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,60 m pentru accesul rutier și 1.0 m pentru accesul pietonal, amenajarea drumurilor laterale în limita cadastrală; amenajarea trotuarelor (intravilan), s-au amenajat 10 stații de autobuz noi, 2 refugii auto, precum și semnalizare verticală și marcaj rutier.

REZULTATE:

  • Suprafaţă trotuare/ trasee pietonale modernizate/ realizate – 24.185 mp;
  • Stații transport public şi alveole construite/ modernizate – 14 bucăți;
  • Semnalizare verticală 784 bucăți, parapet nou 2.914 m, fluturaşi şi butoni reflectorizanţi 3.687 bucăți, indicatori kilometrici 42 bucăți, indicatori hectometrici 381 bucăți.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 127.218.008,39 lei, din care: 98.455.291,80 lei reprezintă valoarea totală eligibilă.

 

 


Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Ultima inspecție pe teren la DJ 503. Ion Mînzînă: ”Zilele acestea vom finaliza acest drum extrem de important!”

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: autostrada A1 | Catanele | Căteasca | Consiliul Județean Argeș | Dâmbovița | Mozăceni | Negrași | Oarja | Rociu | Slobozia | Suseni | Teiu

Ultimele articole