Ministerul Transportului anunță că a avizat achiziționarea a 12 trenuri pe hidrogen, această investiție făcând parte din proiectul pilot de testare a unor trenuri ecologice.
Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat, luni, că cele 12 trenuri au câte 160 de locuri și se bucură de servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung, potrivit proiectului. Trenurile vor circula la 30 de minute între Gara de Nord și Aerportul Otopeni și din oră în oră între București – Pitești și București – Târgoviște.
În ședința Comitetului Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen, din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung”, a transmis secretarul de stat.
Proiectul prevede utilizarea „automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” și va deservi rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
– Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
– Trenuri la o oră între București și Târgoviște
– 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești
Mai mult, trenurile vor oferi acces facil pentru oamenii cu dizabilități și vor permite și îmbarcarea cu bicicleta.
Potrivit secretarului de stat Irinel Ionel Scrioșteanu, valoarea estimativă a proiectului este de 973 milioane de euro, fără TVA, finanțarea făcându-se din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Foto Playtech