Ucraina oprește orice tip de dragaj pe canalul Bâstroe

de | 07.03.2023 19:38 | Administrație, Național, Știri

Ucraina ”și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc)” pe canalul Bâstroe, iar Ministerul Transporturilor din România ar urma să înceapă măsurătorile de adâncime pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe din 15 martie, dar după ce se obține aprobare Forțelor Navale ucrainene, a anunțat astăzi Ministerul Transporturilor, după negocierile de la Ismail.

”Astăzi, în localitatea Ismail (Ucraina), delegația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a continuat discuțiile inițiate cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe.  La întâlnirea trilaterală a participat și o delegație a Comisiei Europene. La finalul întâlnirii partea ucraineană și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc).

Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galați pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană.

Participanții au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie.

Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obține acceptul Forțele Navale ucrainene pentru ca reprezentanții părții române să intre și să măsoare pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe”, se arată în postarea publicată pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Totodată, potrivit sursei citate, reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României și au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina. Acest aspect a fost subliniat de reprezentanții DG MOVE și confirmat de omologii ucraineni.

Astfel, potrivit sursei citate, măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează:

  • sporirea numărului de piloți;
  • modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte;
  • achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului.

Reprezentanții Comisiei Europene au menționat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul „Solidarity Lanes” se desfășoară pe Dunăre. În acest context au subliniat importanța creșterii capacității canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin „Solidarity Lanes”.

Foto descriptiv. Sursă foto: g4media.ro.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Din 15 martie. Vor începe măsurătorile pe brațul Chilia și canalul Bâstroe

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Ministerul Transporturilor

Ultimele articole