Pentru mulți, a fi managerul unui spital înseamnă, în primul rând, a avea un set de competențe profesionale și o pregătire temeinică. Pentru Marian Clipici, managerul Spitalului Leordeni, înseamnă, peste toate acestea, a fi empatic și a lucra, în primul rând, cu sufletul. Centrat în permanență pe angajați și pacienți, în egală măsură, tânărul manager a reușit în mandatul său să transforme spitalul într-unul în care și unii, și alții să simtă că, în România, putem vorbi de un act medical civilizat și servicii de calitate. E drept, mai sunt multe lucruri de făcut și fiecare an vine cu provocările sale.
”Pentru anul 2023 mi-am propus să continui procesul de modernizare a Spitalului PNF Leordeni în ceea ce privește aparatura medicală (CT, electrocardiograf, gazometru etc.) și non-medicală, lucrări de reparații și întreținere a clădirilor.
De asemenea, avem un proiect de a contrui un lift de acces în spital destinat persoanelor cu dizabilități.
Deja de la 1 ianuarie am înființat un punct de recoltare pentru analize medicale în Topoloveni, la Dispensarul TBC Topoloveni, ceea ce îi ajută pe pacienți să aibă acces la analize medicale gratuite.
Îmi doresc, totodată, să accesăm fondurile alocate de către Uniunea Europeană privind digitalizarea, dar și alte axe pentru a moderniza Spitalul Leordeni. Toate aceste planuri nu vizează nimic altceva decât îmbunătățirea calității vieții pacienților.”, ne-a declarat managerul Spitalului Leordeni, care se declară mândru de faptul că a reușit să schimbe anumite mentalități învechite, a reușit să se adapteze la nou, la schimbare, la mediul din zilele noastre, să dezvolte și să facă cunoscut spitalul și serviciile pe care le oferă.
Ca în orice domeniu, și în sănătate lipsa de specialiști își spune cuvântul. Marian Clipici nu s-a rezumat să se plângă pe margine, ci a găsit soluții alternative.
”Este adevărat că pe piața muncii forța de muncă pentru anumite categorii de meserii este în continuă scădere, fiind profesii pentru care cu greu se găsesc specialiști. În domeniul sanitar, pentru sectorul medici există un deficit de specialiști pentru anumite domenii de activitate, un exemplu concret este specialitatea epidemiologie, pentru care spitalul nu a reușit să aibă nici un singur candidat în momentul scoaterii postului la concurs. Însă, pe de altă parte, vă recunosc că am insistat să promovez voluntariatul în cadrul spitalului nostru și în ultimii 3 ani avem în spital voluntari ca asistenți medicali, serioși și bine pregătiți. Eu am speranța că generațiile care vin pe piața muncii în prezent sunt bine pregătite și fac față cu mai mare ușurință schimbărilor și tehnologiei avansate, reușind să se integreze și să crească potențialul și eficacitatea modului de lucru. Mă aștept să vină angajați specializați și dedicați meseriei pe care și-o aleg pentru a putea crește valoarea muncii lor.”
Aparținând noii generații de manageri, Marian Clipici spune că s-a bucurat de o serie de beneficii pe care nu le-ar fi putut avea în trecut:
”Din punctul meu de vedere, eu am beneficiat de un context profesional mult mai avantajos decât generațiile anterioare. Accesul mai facil la informații de specialitate, la programe de perfecționare profesională nu face decât să crească valoarea și calitatea noțiunilor învățate în anii de școală. Un factor diferit față de ce se întâmpla în trecut îl reprezintă stresul la care suntem zilnic expuși, situațiile neprevăzute și necunoscute pentru care uneori ne simțim neputincioși, pandemia trăită de către umanitate în acești ani ne-a confirmat faptul că uneori, oricât de pregătiți am fi profesional, suntem limitați în a putea schimba ceva. Dar, în mare măsură, mă consider norocos de faptul că accesul la informație și cunoaștere este la îndemâna oricui și acest fapt ajută fiecare persoană să se dezvolte profesional.”
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: