» Federația Patronatelor din Industria Ospitalității a organizat Adunarea Generală la Pitești
» Ne dorim antreprenori în HoReCa ce pot concura cu orice antreprenor din altă țară europeană prin serviciile oferite
Industria HoReCa a fost una dintre cele mai afectate de restricțiile impuse în pandemie, cu schimbări de la o zi la alta, care au dus la închiderea a zeci de afaceri. Antreprenorii din domeniu și-au strigat de nenumărate ori nemulțumirile și au cerut reguli aplicate situațiilor, iar pentru că nu erau niciodată ascultați s-au reunit în asociații, sub umbrela Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Și la nivelul Argeșului funcționează o asemenea structură, Asociația HoReCa Argeș. Săptămâna trecută, aceasta a fost gazda, în cadrul Club Hush Pitești, întâlnirii trimestriale a FPIOR. Cu acest prilej s-a schimbat și conducerea. Astfel, președintele HoReTim, Corina Macri, i-a predat mandatul președintelui Organizației Patronale a Cârciumarilor Brașoveni, care va coordona activitatea FPIOR. S-a marcat înființarea a două noi patronate, Oradea și Baia Mare, urmând ca și în alte județe să se înființeze asociații patronale HoReCa.
Industria HoReCa are nevoie de unitate, strategie de dezvoltare și de oameni implicați
La nivelul Argeșului, asociația paronală de profil este fondată și condusă de către Ruxandra Stoica, ce ne-a și împărtășit obiectivele Federației trasate pentru perioada următoare.
Dezvoltarea de proiecte educaționale pentru industria ospitalității
Reprezentanții industriei HoReCa adunați la Pitești miltează pentru reluarea, în toate județele, a învățământului dual, prin cursuri adaptate noilor standarde, implicarea tinerilor în work shopuri și în campanii de calificare profesională și a creșterii competitivității.
Ne dorim o industrie a ospitalității puternică, antreprenori în HoReCa ce pot concura cu serviciile ce le oferă orice antreprenor din orice altă țară europeană. Ne dorim servicii de cea mai bună calitate, eficientizarea și digitalizarea muncii noastre. Ne bazăm pe dorința de îmbunătățire și de dezvoltare continuă a membrilor din patronatele FPIOR și dorim să le oferim resursele necesare pentru acest lucru.”
FPIOR va identifica în perioada următoare un număr de proiecte educaționale pilot pe care le va testa în 2022 în câteva dintre județele în care este prezentă Federația.
Stabilirea unor relații de parteneriat la nivel de federație cu platformele online de livrare din țară
Pandemia a împământenit și înlesnit un trend deja existent înainte de 2020 în obiceiurile oamenilor. Este astăzi clar pentru orice societate ce se ocupă cu alimentație publică faptul că livrarea la domiciliu a schimbat regulile jocului aducând multe oportunități, dar creând și multe provocări în același timp (inclusiv provocări ce țin de sănătate și siguranță publică). Există o nevoie clară în aceste condiții pentru o colaborare transparentă, bazată pe principii și valori comune între patronatele din industria ospitalității și platformele de livrare la domiciliu.
Acest lucru se întâmpla deja la nivel local în anumite județe, dar o discuție la nivel național poate potența parteneriatele deja existente la nivel local și poate crea noi oportunități de parteneriat acolo unde acest lucru nu se întâmplă deja.
FPIOR va iniția în perioada imediat următoare discuții pe această temă de interes primordial pentru industria pe care o reprezintă.
Crearea unei grile de tarifare transparente și corecte pentru colectarea de drepturi de autor
Drepturile de autor trebuie protejate, iar industria ospitalității – ca utilizatori ai operelor create de diverși și feluriți autori (muzică, videoclipuri, documentare etc.) – dorește să remunereze creația artistică care contează în asigurarea unui mediu ambient plăcut în locațiile sale
Modul în care se colectează fondurile pentru drepturi de autor de către nenumăratele organisme de gestiune colectivă existente astăzi în România este însă extrem de ineficient (banii de multe ori nu ajung la titularul de drept al operelor pentru care fondurile au fost colectate), inechitabil (de cele mai multe ori fondurile colectate de la membrii noștri sunt prost calculate, disproporționat față de utilizare, mai ales în ultimii doi ani de pandemie când capacitatea locațiilor a fost limitată) și opac (nu este clar unde se duc banii și cum).
Este nevoie, deci, de un restart, o schimbare de la zero a modului în care astăzi se face gestiunea colectivă și FPIOR își dorește să contribuie alături de actorii interesați și autoritățile publice la o propunere legislativă care să aducă o grilă de tarifare transparentă și corectă pentru colectarea de drepturi de autor.”, ne-a explicat Ruxandra Stoica, președintele Asociației HoReCa Argeș.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: