Mediul de afaceri cere a mia oară ca Transfăgărășanul să fie deschis mai mult timp

de | 22.10.2022 21:35 | Știri, Administrație, Județean, Lifestyle

Luna aceasta, în cadrul evenimentului „Momentul adevărului. Ce facem cu infrastructura și cu transporturile rutiere?”, președintele PNL Curtea de Argeș, Cosmin Petrescu, i-a înmânat directorului general al CNAIR,  Cristian Pistol, o petiție prin care cere să se mărească perioada în care Transfăgărășanul este deschis.

Petiția a fost semnată de 120 de companii HoReCa de pe Valea Argeșului și din zona de Nord a județului.

 

Până acum, DN 7C – Transfăgărășanul a fost deschis doar 4 luni din 12, cu pierderi majore pentru întreaga industrie HoReCa. După discuții avute cu reprezentanții drumarilor, anul acesta a fost prima dată când drumul a fost deschis pe 15 iunie în loc de 1 iulie. Dacă am avea Transfăgărășanul deschis pentru o perioadă mai lungă, numărul turiștilor ar fi cu mult mai mare. Asta ar înseamna mai multe locuri de muncă și impozite mai mari, plătite la bugetul statului de HoReCa. Discuțiile avute cu domnul Pistol au fost pozitive și sunt semne că această problemă a județului va fi luată în considerare și rezolvată.”, a precizat președintele PNL Curtea de Argeș.

Transfagarasan

„Circulația poate fi permisă ținând cont de condițiile meteo mai mult de 4 luni pe an

 

Tot la începutul lunii octombrie, Cosmin Petrescu a lansat și o campanie de strângere de semnături de la turiști, printr-o petiție online.

 

Transfăgărășanul, prin măreția și frumusețea sa, a antrenat o puternică dezvoltare economică a zonei de nord a judetuluiArgesși a sudului judetului Sibiu. Salutăm eforturile din acest an ale CNAIR și menționăm că deschiderea Transfăgărășanului în data de 15 iunie 2022, cu două săptămâni mai devreme față de termenul obișnuit, a avut un impact major în cifra de afaceri a industriei hoteliere din zonă și, implicit, asupra economiei județelor adiacente și a economiei per ansamblu (prin locurile de muncă create, impozitele plătite la bugetul de stat etc).

 

Deși condițiile meteo au fost favorabile, drumul a fost închis circulației invariabil la sfârșit de octombrie în fiecare an, astfel încât drumul a fost practicabil doar 4 luni pe an, asigurând tranzitul între județul Argeș și Sibiu. Considerăm că circulația poate fi permisă ținând cont de condițiile meteo mai mult de 4 luni pe an.

 

În acest sens, venim cu solicitarea de a ne sprijini în menținerea deschisă a circulației drumului pe o perioadă cât mai lungă. Mai mult decât atât, Transfăgărășanul a beneficiat de-a lungul timpului de lucrări de consolidare a versanților, de amenajări hidrografice pentru direcționarea apei, betonări ale pereților verticali și consolidări de maluri.”, se preccizează în petiție.

 

Temerile autorităților costă un județ întreg

 

De-a lungul anilor, Transfăgărășanul a fost reabilitat de cel puțin cinci ori. Dar din gură… De această reabilitare încă nerealizată leagă autoritățile o perioadă mai mare în care drumul să fie menținut deschis, întrucât, spun acestea, nimeni nu-și asumă riscul ca pereții muntelui s-o ia la vale.

 

Lăsând partea de discuție și dorință, se ia în calcul o reabilitare din temelii a Transfăgărășanului tocmai pentru a se reda circulației cât mai mult timp. Dar trebuie să ținem cont de faptul că natura, de cele mai multe ori, își face damblaua în zona montană. Oricât de multe plase am pune sau oricât de multe copertine sunt, evenimente pe care nu le poți prevedea pot duce la drame. Suntem deschiși la această propunere, dar în condiții de siguranță pentru trafic. Nu vrem să fim trași la răspundere pentru un eventual eveniment nefericit.”, a declarat Eduard Dima, proaspăt intrat în PSD și proaspăt numit director general adjunct la „Întreținere”, în cadrul Direcției Regionale de Drumuri București.

 

Ceea ce nu înțeleg însă investitorii din zonă este de ce Transfăgărășanul este închis atunci când vremea este bună, pentru că bolovanii o pot lua la vale inclusiv în cele patru luni de grație. Până acum nimeni nu a oferit un răspuns logic la această întrebare, de unde și bănuiala, cumva legitimă, că cineva, acolo sus, ne sabotează din plin turismul. Sau că cineva, aici mai pe la Argeș, nu reprezintă interesele județului așa cum ar trebui.

 

 


Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/iulia-badulescu/" target="_self">Iulia Bădulescu</a>

Articol scris de Iulia Bădulescu

Jurnalist cu 21 de ani de experiență în presă, fiind specializată pe secțiunile de politică, administrație și pamflet, cu abilități editoriale complexe. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Transfăgărășan

Ultimele articole