Premieră într-un supermarket! A apărut casa de marcat pentru cei care nu se grăbesc

de | 21.04.2023 23:20 | Știri, După subiect, Lifestyle

Premieră într-un supermarket! A apărut casa de marcat pentru cei care nu se grăbesc

Premieră într-un supermarket din Olanda! A fost introdusă casa de marcat destinată celor care nu se grăbesc.

Este vorba despre lanțul de supermarketuri Jumbo din Olanda, acolo unde a fost deschis un „checkout pentru pălăvărgeală” (chatter checkout, n.r.). Cu alte cuvinte, cei care nu se grăbesc și au timp să stea de vorbă cu casierii, pot alege această casă de marcat.

Cel mai probabil, „chat corner” va fi ales în special de vârstnici sau de cei care se simt singură. Prin această inițiativă, olandezii doresc să ajute la combaterea singurătății.

Fiind o afacere dedicată familiei, magazinele noastre sunt un loc important de întâlnire pentru multe persoane, de aceea dorim să jucăm un rol important în identificarea și reducerea fenomenului singurătății”, a declarat Colette Cloosterman-van Eerd, CCO Jumbo, potrivit Wall-Street.ro.

O nouă etapă în supermarketurile din Danemarca: scanarea prin care se află vârsta clienților

Dacă în România introducerea caselor self-pay în supermarketuri a stârnit un scandal imens, îngreunând, cel mai probabil, procesul de modernizare și digitalizare al companiilor care au ales această schimbare, alte state au ajuns într-o etapă și mai diferită.

În Danemarca, a apărut o nouă regulă, și anume scanarea clienților pentru a le fi aflată vârsta. Este vorba despre o măsură luată de centrele comerciale, precum și supermarketuri, cu scopul de a împiedica persoanele care nu au vârsta legală pentru consumul de alcool, să achiziționeze băuturi alcoolice.

În această țară există, deja, case self-pay fără casieri în cele mai multe dintre supermarketuri. Acum, este introdus un sistem digital care stabilește vârsta clienților, primul supermarket care l-a implementat fiind Bilka. În acest fel, minorii nu vor mai putea cumpăra alcool, potrivit Tvr.ro. Sistemul digital funcționează prin detectarea schimbărilor fizionomice datorate vârstei, precum ridurile sau părul alb.

Introducerea caselor self-pay în supermarketuri nu este pe placul românilor

Amintim că Auchan a anunțat, în februarie, că până în 2025 va trece în totalitate la case de tip self-pay, iar casierii vor fi consilieri pentru clienții care le vor solicita ajutorul. Foarte mulți români, printre care și persoane publice, au criticat decizia retailerului, susținând chiar că în urma acestei măsuri ar putea fi concediați angajații în favoarea caselor self-pay.

Până acum, 12 dintre magazinele Auchan din România sunt dotate cu astfel de case.

Foto descriptiv Observatorul Prahovean

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Schimbare majoră! Ce se va întâmpla cu norma didactică a acestor profesori

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-maria-tomescu/" target="_self">Ana Maria Tomescu</a>

Articol scris de Ana Maria Tomescu

Editor și autor de content media, cu 6 ani de experiență în presa online, autor a peste 5000 de titluri, specialist PR și social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, cu master în Științele Comunicării.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte:

Ultimele articole