Rezultatele la simularea Evaluării Naționale. Matematica le-a creat probleme

de | 23.02.2024 17:02 | Național, Lifestyle

Ministerul Educației a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național. Astfel, potrivit comunicatului Ministerului Educației, 73,98% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naţionale au luat note mai mari sau egale cu cinci la Limba şi literatura română, 42,37% la Matematică şi 82,93% la Limba şi literatura maternă.

Au fost implicați în procesul de evaluare 11.593 de profesori evaluatori, după cum urmează: Limba română – 5.675, Matematică – 5.452, Limba maternă – 466. La nivelul celor 3.747 de centre de examen, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Platforma a funcționat în parametri optimi pe toată perioada desfășurării proceselor, cu excepția unui interval de circa 20 de minute în prima zi de examen, reamintește Ministerul Educației.

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:

Limba și literatura română – număr note mai mari sau egale cu 5: 121.759 (73,98%)

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

  • Note 1- 4,99 – 42.834 de elevi  – 26,02%;
  • Note 5 – 5,99 – 23.169 de elevi  – 14,08%;
  • Note 6 – 6,99 – 27.962 de elevi  – 16,99%;
  • Note 7 – 7,99 – 31.387 de elevi  –  19,07%;
  • Note 8 – 8,99 – 27.096 de elevi  – 16,46%;
  • Note 9 – 9,99 – 12.101 de elevi – 7,35%;
  • Nota 10 –  44 de elevi  -0,03%.

La matematică note mai mari sau egale cu 5 au luat 42,37%, adică 69.347.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

  • Note 1 – 4,99 – 94.336 de elevi  – 57,63%;
  • Note 5 – 5,99 – 23.729 de elevi  – 14,50%;
  • Note 6 – 6,99 – 17.256 de elevi  – 10,54%;
  • Note 7 – 7,99 – 13.571 de elevi  – 8,29%;
  • Note 8 – 8,99 – 10.365 de elevi  – 6,33%;
  • Note 9 – 9,99 – 4.335 de elevi  – 2,65%;
  • Note de 10 – 91 de elevi  – 0,06%.

Limba şi literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5 au fost obţinute de 82,93%, adică 8.161.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

  • Note 1 – 4.99 – 1680 de elevi  –  17,07%;
  • Note 5 – 5,99 – 993 de elevi  – 10,09%;
  • Note 6 – 6,99 – 1.468 de elevi  – 14,92%;
  • Note 7 – 7,99 – 2.018 de elevi  – 20,51%;
  • Note 8 – 8,99 – 2.201 de elevi  – 22,37%;
  • Note 9 – 9,99 – 1.459 de elevi  – 14,83%;
  • Note de 10 –  22 elevi – 0,22%.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare. Ministerul Educației explică că lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise. Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare. În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională. În acest sens, atașăm un extras din platforma de evaluare digitalizată din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro). La nivelul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație se va efectua o analiză a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora.

”Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obținute de către elevi, unitățile de învățământ vor folosi datele rezultate la nivel de unitate, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”, mai explică Ministerul Educației.

Foto descriptiv. Sursă foto: Facebook Primăria Orașului Mioveni.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Ai nevoie de cazier? Acum poți să îl obții și online

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Ministerul Educaţiei

Ultimele articole