Autostrada Sibiu – Pitești. Specialiști din Austria lucrează și noaptea pentru primul tunel

de | 02.09.2023 12:10 | Importante, Știri

Se mișcă lucrurile pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat vineri că  au fost aduși 60 de specialiști din Austria pentru lucrări la tunelul ce urmează să fie construit pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). În lungime de 1,3 kilometri, acest tunel va fi primul construit din autostrada transcarpatică.

”Primul tunel din autostrada care va traversa Carpații – Sibiu – Pitești

Am fost pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Austostrăzii Sibiu – Pitești, în locul în care a început construirea primului tunel din această autostradă, care va traversa munții Carpați”, a transmis vineri pe pagina de Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu.

”Echipele de tunel sunt formate din 60 specialiști aduși din Austria”

Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu. Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu.

Secretarul de stat a precizat că antreprenorul dispune de o mobilizare eficientă:

  • ”se lucrează la ambele galerii ale tunelului montan: a fost executată structura ieșirii din tunel spre Pitești și se lucrează la structura intrării din tunel spre Sibiu, decalajul de execuție între cele 2 galerii fiind de 1 lună, însă se vor finaliza în același timp, având în vedere că una dintre galerii este mai scurtă față de cealaltă;
  •  a început să sosească armătura care este folosită la stabilizarea interioară a tunelului;
  •  la execuția tunelului, lucrează 2 echipe concomitent, care au la dispoziție câte un set de utilaje pentru fiecare echipă, iar pentru a asigura continuitatea șantierului, antreprenorul a adus încă un set de utilaje, pentru a suplini, în caz de nevoie;
  •  dispune de stație proprie de betoane în șantier;
  •  dispune de un atelier mecanic, care va deservi echipamentele și utilajele, în caz de defecțiuni;
  •  echipele de tunel sunt formate din 60 specialisti aduși din Austria urmând a se dubla numărul lor. Aceștia lucrează în schimburi, atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții;
  •  la momentul vizitei în șantier, erau 300 muncitori și 100 utilaje, pe întregul amplasament al secțiunii”.

Totodată, potrivit acesteuia tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. ”Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

  •  câte 2 benzi pe sens și acostamente
  •  sistem de ventilație
  •  sistem de evacuare
  •  iluminat public
  •  sistem de comunicare
  •  câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului”, a mai explicat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu. Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu.

”Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră”

Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Autorizația de construire pentru execuția lucrărilor a fost emisă în luna martie a acestui an.

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu.

”Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, a mai spus în încheiere secretarul de stat.

Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Ce mai trebuie făcut? Lucrările de modernizare a DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov merg mai departe

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte:

Ultimele articole