Forte Vita Farm, o afacere de familie pornită în urmă cu mai bine de un sfert de secol, a devenit un puternic lanț de farmacii, având în prezent 12 unități, dintre care 5 sunt amplasate în Pitești, una în Mioveni, iar restul în mediul rural. Brandul creat în 1997 de către farmacista Cristiana Ungureanu și afacerea din ce în ce mai complexă au fost preluate, într-un schimb natural de generații, de Dan Ungureanu, manager tânăr care a ales, de asemenea, să se specializeze tot în farmacie.
Absolvent al Facultăţii de Medicină și Farmacie din București, Dan Ungureanu şi-a pus cunoștinţele dobândite în anii de studiu și pasiunea pentru această meserie în slujba dezvoltării proiectului Forte Vita Farm. A pornit la drum cu entuziasmul specific vârstei şi având alături un excelent mentor, în persoana mamei sale, iar astăzi se poate considera un manager de succes, gata să se adapteze la cerinţele unei pieţe extrem de concurenţiale şi într-un context economic imprevizibil:
Apropierea statusului profesional față de așteptările din tinerețe poate varia semnificativ de la o persoană la alta. Este important să înțelegem că parcursul profesional este adesea influențat de multipli factori, inclusiv schimbările în piața muncii, oportunitățile care apar și deciziile individuale pe parcursul carierei. Statusul este foarte departe față de perspectivele de acum 20 de ani.” – mărturiseşte tânărul manager.
Deşi a avut avantajul că nu a pornit de la zero, au existat şi momente de răscruce, definitorii, care au făcut ca parcursul său în carieră să nu fie unul liniar, cu atât mai mult, cu cât acesta este, în ultimii ani, acelaşi cu cel al companiei pe care o manageriază.
Alegerea carierei, schimbarea direcției în carieră, balansarea vieții profesionale cu cea personală, confruntarea cu obstacole și eșecuri, schimbarea condițiilor economice, alegerea educației și a formării profesionale, toate acestea au adus la ceea ce suntem acum” – sintetizează tânărul manager drumul spre ceea ce înseamnă astăzi brandul Forte Vita în Argeş.
Farmacistul Dan Ungureanu consideră că, în evoluţia sa, ca om şi ca profesionist, au contat în mare măsură empatia, comunicarea eficientă, competențele tehnice și profesionale, integritatea și etica profesională, abilitățile de lucru în echipă, adaptabilitatea la schimbare, calităţi care pot contribui semnificativ la succesul în domeniul sănătății și care pot susține o carieră împlinitoare. Pe de altă parte, Dan Ungureanu consideră că tinerii ca el, care îşi doresc să se implice în proiecte antreprenoriale, se lovesc de conservatorism şi de reticenţa celor mai cu experienţă, care privesc noua generaţie cu scepticism:
Principalul fenomen cu care ne confruntăm este lipsa de adaptabilitate și stereotipurile învechite ale generației anterioare mie. Încă avem probleme de a nu ne vedea de ce avem în ograda noastră.” – spune tânărul farmacist.
Pe o piaţă puternic dominată de rețele-mamut, Forte Vita Farm a reușit să reziste și să se dezvolte datorită unei strategii de marketing eficiente. Ba, mai mult, afacerea s-a extins cu o nouă componentă, Clinica Forte Vita, ca urmare a preocupării față de starea de bine a pacienților și grijii față de sănătate, situându-se la confluența dintre știință și empatie.
Proiectele de viitor ale tânărului manager Dan Ungureanu sunt legate de consolidarea pe piaţa serviciilor medicale din Argeş a celor două componente ale businessului Forte Vita: pe de o parte, menținerea standardelor medicale de specialitate și transparență medicală în cadrul Clinicii Forte Vita la un nivel cum nu a mai fost niciodată în județul Argeș şi, de cealaltă parte, poziționarea în piață a farmaciilor reunite sub brandul Forte Vita și menţinerea la cote înalte a încrederii tuturor pacienților care le trec pragul de peste 25 de ani.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro