anchetaonline.ro

Românii se sperie de clonarea cardului, dar permit folosirea datelor personale în scopuri publicitare

de | 28.01.2023 13:16 | Știri, După locație, După subiect, Lifestyle, Național

80% dintre consumatorii români permit utilizarea datelor personale în scopuri publicitare, arată cei de la  InfoCons, cu prilejul Zilei Europene a Protecției Datelor. Totodată, potrivit studiului realizat de InfoCons la nivel național a reieșit că cel mai cunoscut tip de furt de identitate este skimming-ul – clonarea cardului la utilizare.

Cât de dispuși sunt cetățenii UE să ofere acces la datele lor personale atunci când sunt online? ”Cele mai recente date din Studiul privind utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC) în gospodării și de către indivizi arată că 1 din 2 persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private în perioada precedentă de 3 luni, potrivit sursei citate. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la locația lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații”, potrivit InfoCons.

Mai puțini (40%) cetățeni UE citesc declarațiile politicii de confidențialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% au limitat accesul la profilurile sau conținutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată. Între timp, 33% au verificat că site-ul pe care și-au furnizat datele personale este sigur.

Ponderea persoanelor care refuză să permită utilizarea datelor lor personale pentru publicitate a variat între statele membre ale UE.

Cele mai mari ponderi au fost observate în:

  • Olanda (73%);
  • Finlanda (70%);
  • Danemarca și Germania (ambele 63%) ;
  • Spania (62%).

Cele mai mici ponderi s-au înregistrat în:

  • Bulgaria (10%);
  • România (20%);
  • Grecia (29%);
  • Slovacia (30%) ;
  • Letonia (32%).

Din informațiile rezultate în studiul realizat de InfoCons la nivel național cu privire la furtul de identitate a relevat faptul că:

  • 32.6% dintre intervievați au primit informații despre furtul de identitate de pe internet, în timp ce 9.7% au aflat despre acest subiect de la o asociație de consumatori.
  • 30.6% dintre cetățenii care au răspuns chestionarului au primit informații despre furtul de identitate din partea băncilor sau instituțiilor financiar-bancare, în timp ce 33.5% au primit aceste informatii din partea rudelor si prietenilor.

Cu privire la tipurile de furt de identitate cunoscute, din studiu a reieșit faptul că cel mai cunoscut tip de furt de identitate este skimming-ul – clonarea cardului la utilizare – 64.2%.

Alte tipuri cunoscute de furt de identitate au reieșit a fi:

  • phishing-ul (57%);
  • spam(57.5%);
  • furtul prin intermediul rețelelor de socializare (46,8%).
  • Categoria cea mai puțin cunoscută de furt de identitate este cea prin intermediul materialelor printate care au fost aruncate, fără a fi distruse și care conțin date personale și bancare – trashing (25,8%).

Intervievații au declarat ca au fost victime ale diverselor tipuri de furturi de identitate:

  • 45.3%, prin solicitarea de informații personale în timpul navigării pe internet;
  • 42.9%, prin phishing- furt de date via e-mail;
  • 38,5%, spam;
  • 38%, prin telefon de la persoane necunoscute.

Studiul a fost realizat în cadrul Proiectul European – SYstem for Prevention and Combat Identity Theft – SYPCIT – Directorate General Home Affaire desfasurat de Asociatia InfoCons, în parteneriat cu Adiconsum, Expert System, Kaspersky lab IT și UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA.

Sursă foto: InfoCons

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Pitești. Păstrați prima bandă de circulație liberă pentru intervenția mașinilor și a utilajelor

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: ANPC