anchetaonline.ro

A apărut „Taxa Netflix” în România

de | 16.07.2022 09:02 | Știri, După locație, După subiect, Lifestyle, Național

Legea care prevede introducerea „taxei Netflix” a fost adoptată de Parlamentul României, intrând în vigoare cu data de 3 iulie. Mai exact, furnizorii serviciilor media audiovizuale la cerere, precum Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Voyo, vor plăti această taxă în urma profitului obținut de la utilizatorii din România care vizionează filme online.

„Taxa Netflix”, așa cum este cunoscută, ar trebui, teoretic, să fie achitată pentru prima data până pe 25 august 2022, însă, potrivit Anei Petrescu, manager senior Deloitte România, există câteva detalii tehnice care, momentan, sunt neclare pentru contribuabili.

În 2021 a fost elaborat proiectul de lege, care prevedea necesitatea acesteia având în vedere prăbușirea încasărilor la Fondul cinematografic, în urma restricțiilor impuse de pandemie. Deoarece piața platformelor online a înregistrat o creștere considerabilă a profitului, a fost propusă această măsură.

Deși obligația de plată a acestei taxe există, nu a fost stabilită, încă modalitatea de efectuare a plății, conform sursei citate.

Textul de lege creează confuzie în rândul societăților vizate – pe de o parte prevede că termenul de declarare și plată este data de 25 a lunii următoare obținerii veniturilor (în acest caz 25 august 2022), iar pe de altă parte conține o mențiune potrivit căreia furnizorii de servicii media audiovizuale, la cerere, au obligația să declare și să transfere către Centrul Național al Cinematografiei taxa de 4% pe bază trimestrială, în termen de 30 de zile de la sfârșitul fiecărui trimestru”, susține Ana Petrescu.

Foto Pixabay.com

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Adjunctul IPJ Florin Mocanu și alți 11 polițiști – băgați în anchetă disciplinară după un control IGPR

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-maria-tomescu/" target="_self">Ana Maria Tomescu</a>

Articol scris de Ana Maria Tomescu

Editor și autor de content media, cu 6 ani de experiență în presa online, autor a peste 5000 de titluri, specialist PR și social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, cu master în Științele Comunicării.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: