Ce ajutoare se suspendă? Pentru a beneficia de venitul minim de incluziune trebuie să depuneți documentele!

de | 24.11.2023 09:27 | Pitești, Administrație

Piteștenii care beneficiază, în prezent, de ajutor social și/sau alocație pentru susținerea familiei trebuie să se înregistreze până la sfârșitul anului în curs pentru a primi din 2024 venitului minim de incluziune. Astfel, administrația locală din Pitești informează cetățenii că pot depune cererile la Direcția de Asistență Socială Pitești – Serviciul Beneficii Sociale și Politici Familiale.

Administrația locală din Pitești anunță că înregistrarea în sistem a beneficiarilor venitului minim de incluziune se face până la data de 31 decembrie 2023!

Termen limită

VMI reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor şi persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială. Începând cu 1 ianuarie 2024 va fi aplicată Legea nr.196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, lege care face parte din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNNR), capitolul 13, ”Reforme Speciale”. Odată cu intrarea în vigoare a VMI, acordarea beneficiilor Venitul Minim Garantat (VMG) și Alocația pentru susținerea familiei (ASF) se suspendă.

Drept urmare, toți beneficiarii actuali de VMG și ASF trebuie să se înregistreze în sistem până la 31 decembrie 2023, pentru continuitatea acordării acestui tip de beneficiu – VMI.

Persoanele cu domiciliul sau reședința în Municipiul Pitești care beneficiază, în prezent, de ajutor social și/sau alocație pentru susținerea familiei pot depune cererile, începând cu luna noiembrie 2023, la Direcția de Asistență Socială Pitești – Serviciul Beneficii Sociale și Politici Familiale.

Sursă foto: Facebook Primăria Municipiului Pitești

Documentele necesare pentru solicitarea VMI sunt:

  • Formular standard de cerere pentru acordare VMI;
  • Angajamentul de plată (pentru situaţiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit);
  • Declaraţie pe propria răspundere;
  • Actul de identitate al solicitantului și al membrilor familiei;
  • Adeverinţe de venit pentru toate sursele de venit ale familiei;
  • Certificat de naştere pentru fiecare copil;
  • Certificatul de deces pentru oricare membru decedat al familiei;
  • Dovada şcolarizării pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 16 ani;
  • Alte documente specifice situaţiei beneficiarului.

Detalii despre acest program de beneficii sociale, precum și formularele necesare completării documentației cuprinse în dosarul de înregistrare sunt disponibile pe site-ul Primăriei Pitești, aici.

Foto descriptiv. Sursă foto: infofinanciar.ro și Facebook Primăria Municipiului Pitești.

Citiți, de aseemnea, pe anchetaonline.ro:

AZI. Localitățile din Argeș care rămân fără curent

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Primăria Municipiului Pitești

Ultimele articole