anchetaonline.ro

Elevii de la „Zincaˮ vor învăţa doar materiile de BAC în a doua jumătate a anului şcolar!

de | 07.09.2022 21:00 | Lifestyle, Importante

Colegiul Naţional „Zinca Golescu” este singurul liceu din Argeş în proiectul-pilot al Ministerului Educaţiei.

Ministerul Educaţiei a decis să extindă proiectul de descentralizare curriculară la nivelul claselor a XII-a, iar săptămâna trecută a publicat lista noilor școli-pilot, care începând din anul școlar 2022-2023 vor aplica modelul de la Colegiul „Lazăr” din București: elevii din ultimul an de liceu fac doar materiile de în ultimele două module ale anului școlar. Printre cele 28 de noi şcoli-pilot se află şi Colegiul Naţional „Zinca Golescu” din Piteşti, singura unitate de învăţământ din Argeş care a primit, prin ordin al ministrului Educaţiei, statutul de „unitate de învăţământ pilot”.

 

În ce a constat proiectul-pilot aplicat la „Gheorghe Lazăr”

În septembrie 2021, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti a devenit „școală-pilot“ prin ordin al ministrului Educației, prin care, în semestrul al II-lea, elevii de clasele a XII-a au făcut doar materiile de bacalaureat. Asta după ce, în primul semestru plus încă şase săptămâni din semestrul al II-lea, profesorii s-au concentrat pe toată materia din clasa a XII-a, pe care până la începutul lunii martie au finalizat-o. Ulterior, în ultimele luni ale anului şcolar, elevii au mai mers la cursuri lunea, marțea și miercurea pentru a învăța la materiile de , în vreme ce pentru restul materiilor s-au făcut doar online.

La prima sesiune a bacalaureatului, Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” a avut rată de promovare de 100%, în condiţiile în care – potrivit reprezentanţilor liceului bucureştean – tinerii s-au simţit mult mai relaxaţi, au venit la şcoală de plăcere şi au reuşit să ia examenul maturităţii şi fără meditaţii.

 

Directorul CN “Zinca Golescu”, prof. Silvia Marinescu:
Luăm în calcul extinderea proiectului-pilot şi la clasele a XI-a, de anul viitor

Modelul pilotat de „Gheorghe Lazăr” va fi aplicat şi la „Zinca”, însă cu unele mici modificări. Detalii despre cum va fi organizat anul şcolar pentru elevii de a XII-a, ce noutăţi aduce acest proiect în predarea lecţiilor şi cum a fost primit de către elevi şi profesori citiţi în interviul oferit de prof. Silvia Marinescu, directorul Colegiului Naţional „Zinca Golescu” din Piteşti.

► Veţi aplica exact modelul implementat anul trecut de Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Capitală?

– Proiectul-pilot de descentralizare curriculară urmează modelul aplicat de „Gheorghe Lazăr”, dar nu în totalitate. Este un model discutat şi convenit cu reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei în cadrul întâlnirilor de lucru pe care le-am avut toată vara cu cei care se ocupă de organizarea acestor programe-pilot. Toate şcolile cuprinse în acest proiect au mers după modelul „Gheorghe Lazăr”, dar fiecare a adus elemente de particularitate. Noi, de exemplu, ca şi „Lazăr”, am ales să aplicăm acest proiect doar pe clasele a XII-a, în vreme ce alte licee au ales să implementeze şi la celelalte clase. Deşi cei de la „Lazăr” au pornit un pic mai târziu, au avut rezultate foarte bune, care ne-au dat şi nouă încrederea să mergem mai departe.

 

► Concret, cum se va derula anul şcolar 2022-2023 pentru elevii claselor a XII-a de la „Zinca Golescu”?

– Sunt efectiv 32 de săptămâni de şcoală, exceptând săptămâna „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verdeˮ. Am împărţit anul şcolar în două etape – 16 săptămâni cu 16 săptămâni. A trebuit să respectăm structura anului şcolar, astfel încât elevii să aibă exact aceleaşi vacanţe. Modificarea esenţială este legată de felul în are organizăm disciplinele: unele se vor face pe tot parcursul anului, respectiv, cele de bacalaureat, ceea ce a presupus un efort substanţial, pentru că trebuie să tratăm clasele diferenţiat, în funcţie de profil.

Alte discipline se vor termina în primele 16 săptămâni. Practic, faptul că în ultima parte a anului şcolar elevii Colegiului Naţional „Zinca Golescu” vor veni fizic la şcoală doar pentru disciplinele la care susţin examenul de bacalaureat îi încântă cel mai mult pe elevi. Programul detaliat pentru fiecare clasă va fi publicat pe site-ul liceului.

Am discutat şi cu elevii, chiar şi vineri am avut o întâlnire online pentru a le explica cum va funcţiona şi sunt încântaţi de proiectul-pilot. Vom fi monitorizaţi de la minister, iar dacă vom constata că rezultatele sunt bune, ne gândim să extindem proiectul şi la nivelul claselor a XI-a în anul şcolar viitor.

 

► La „Lazăr”, elevii au avut posibilitatea de a merge şi la orele unui profesor care nu era al lor. Va exista şi la „Zinca” această posibilitate?

– La Colegiul Naţional „Zinca Golescu”, în perioada în care elevii de clasa a XII-a vor veni la şcoală doar pentru disciplinele de bacalaureat, ei vor putea participa nu numai la cursurile susţinute de profesorii lor de la clasă, ci şi la cele predate de către alţi profesori ai colegiului. Noi vom organiza aceste lecţii şi în funcţie de disponibilităţile de spaţiu – pentru că asta e marea noastră problemă acum. Aşadar, le vom da elevilor posibilitatea de a lucra cu mai mulţi profesori, inclusiv prin participarea la cursuri susţinute de echipe de profesori.

 

► Înţeleg că sunteţi singurul liceu din Argeş care a fost inclus în acest proiect-pilot. Din informaţiile dumneavoastră, au mai aplicat şi alte licee sau aţi fost singurii curajoşi?

– La întâlnirile noastre cu reprezentanţii Ministerului, undeva la jumătatea lunii august, au participat şi cei de la Colegiul Naţional „Dinicu Golescu” din Câmpulung, dar nu cunosc motivul pentru care acest liceu nu se regăseşte pe lista finală cu şcolile-pilot.

 

►  Aţi spus că elevii au fost încântaţi. Cum au primit profesorii Colegiului Naţional „Zinca Golescu” acest proiect, cu aceeaşi deschidere sau cu reticenţă?

– Au fost colegi foarte entuziasmaţi, care au luat-o ca pe o provocare şi care şi-au exprimat disponibilitatea, au fost colegi cu reacţii moderate şi cu obiecţii pertinente, fără a fi refractari de dragul de a fi refractari şi probabil că sunt şi colegi ceva mai circumspecţi.

Pentru prima dată am simţit cu adevărat descentralizarea, am fost lăsaţi să venim cu propriile păreri şi propuneri. Sunt convinsă că acest tip de abordare curriculară va fi extins, fie ministerul îl va implementa în întreg sistemul, fie din ce în ce mai multe unităţi de învăţământ îl vor solicita. Pentru că ideea e să le oferim elevilor un traseu educaţional care să îi ajute, să reducem acel absenteism de final de an pe care doar dacă vrem să ne păcălim singuri nu îl recunoaştem.

 

13 şcoli şi licee din Argeş au renunţat la catalogul clasic şi vor folosi doar cataloage electronice

Deşi reticenţa este cuvântul de ordine atunci când vine vorba despre schimbări inovative, în pas cu vremurile, în învăţământ, din ce în ce mai multe unităţi de învăţământ aleg să renunţe la cataloagele clasice în favoarea celor electronice. Astfel, încurajate să folosească platformele existente pe piață și să renunțe la folosirea documentelor în format fizic, 742 de unități de din întreaga ţară au decis să renunțe la vechile cataloage în format fizic în anul școlar 2022-2023, printre acestea numărându-se şi 13 şcoli şi licee din Argeş, inclusiv “Zinca”:

  • Colegiul Național „I.C. Brătianu”, Piteşti;
  • , Piteşti;
  • , Piteşti;
  • Liceul Tehnologic „Ferdinand I”, Curtea De Argeş
  • Liceul Teoretic „Iulia Zamfirescu”, Mioveni;
  • Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu”, Piteşti;
  • Școala Gimnazială „Negru Vodă”, Piteşti;
  • Școala Gimnazială „George Topîrceanu”, Mioveni;
  • Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu”, Mioveni;
  • Școala Gimnazială „Constantin Bălăceanu”, Stolnici;
  • Școala Gimnazială „Ștefan Cel Mare”;
  • Școala Gimnazială „Toma Brătianu”, Şuici;
  • Școala Gimnazială „Nicolae Velea”, Cepari.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Circa 90 de copii din Mălureni străbat 6 km până la școală cu frica de urs și prin bâltoace!

 

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare: